הגר"מ מאזוז: "ניסו להחתים אותי נגד 'הידברות', אבל לא הסכמתי"

ראש מוסדות 'כסא רחמים' הגר"מ מאזוז: "צריך להכיל אחד את השני, ולומר לו: אני מכיל אותך, אני מבין אותך. אמנם לא צריך להבין אותו, אבל להכיל אותו. לכן לא רציתי להצטרף לזה"

"לפני שבוע קיבלתי מכתב של כמה רבנים שחתמו נגד “הידברות”, ורוצים שאצרף את חתימתי", סיפר הגר"מ מאזוז, ראש מוסדות 'כסא רחמים' השבוע. "מה עשתה הידברות? יש להם טלויזיה בשביל לקרב את הרחוקים, ולטענת הרבנים האלה היא גורמת שגם אנשים חרדים שלנו יילכו לשמוע את הדברים שם.

"אבל צריך לחשוב על זה, כי מהמחלוקות בין הרבנים לא יוצא שום דבר טוב. חכמים אומרים: אם ראית תלמיד חכם שסרח כסהו כלילה. וכ"ש אם לא סרח ואתה חושד בו. המריבות בין הרבנים זה רע מאד, ואסור לעשות את זה. אתה יכול לומר "אני לא מסכים", אבל אל תוסיף עוד דברים על זה. כל זמן שהרבנים מכבדים אחד את השני, אף פעם לא היינו מגיעים למצב הזה.

"אדם צריך לכבד את התורה של השני, ותמיד לראות מה ייצא מהדבר הזה. מה גרם לכל המלחמות האלה בישראל? זה הדבר הזה. צריך להכיל אחד את השני, ולומר לו: אני מכיל אותך, אני מבין אותך. אמנם לא צריך להבין אותו, אבל להכיל אותו. לכן לא רציתי להצטרף לזה, ואמרתי להם (ע“י שליח) שיש להידברות את הרב שלהם, הרב שלום כהן שליט“א הוא הרב של הרב זמיר שליט“א וכו‘, תדברו איתו ותגיעו למסקנה בזה. למשל, תגידו לו שצריכים להודיע שעושים את הטלויזיה הזאת לקרב רחוקים, אבל האנשים שלנו לא צריכים את זה.

"כל שבוע הם כותבים עלון כ"כ יפה שיש בו הכל, ואדרבה תקראו את זה ותפיצו את הדברים האלה. אבל יש אנשים שלא מבינים כלום, ומקבלים ספר או עלון ולא קוראים בזה. פעם הערבים כינו את עם ישראל ”עם הספר“, כי הם לומדים בספרים כל הזמן. ובא אחד ואמר: בדורנו זה ”עם הטלויזיה“… אבל דרך הדבר הזה אפשר להגיש אמונה ותורה לאנשים כאלה.

"פעם לא היו יכולים להביא שיעור תורה בטלויזיה ממלכתית, רק דברי כפירה ופוליטיקה של ליברמן וכדו‘, בלי מלה אחת על התורה והישיבות. והנה עכשיו יש לנו אפשרות לעשות טלויזיה כשרה ולא של הממשלה. לכן אדרבה שיעשו את זה בשביל האנשים האלה. אבל בשבילנו לא צריך את זה, מה אנחנו צריכים את השטויות האלה?!

"אדם שרואה טלויזיה משתגע מזה, רואה הודעה מכאן והודעה משם, כאן רעידת אדמה וכאן רעידת הים וכאן צונאמי וכו‘, מה אתה צריך את זה?! תחיה ברוגע. לכן מי שלא צריך אותה ולא משתמש בה, שלא יכניס את זה לבית. אבל צריך לדבר בנחת. צריך ללמוד את הרוגע והשלוה, ולדעת שהתורה אוהבת את זה, "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

17 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לכל מי שנגד ארגון 'הידברות'

    לכל מי שהולך נגד ארגון 'הידברות' ומסית נגדו ומדבר לשון הרע בכזו חוצפה ועזות פנים,
    מה לכם ולתורה ולשלום?
    יש לכם מושג כמה אנשים התקרבו לתורה ע"י הרבנים של הארגון הזה?
    אתם רק עסוקים בלהפיץ שנאה מגעילה בעם ישראל שלא תורמת לשום דבר חוץ מריקבון
    וגועל.
    אני כמה וכמה פעמים ראיתי תכנים שם באתר וראיתי הרצאות וידאו, ומצטער, אבל לא מצאתי שם שום דבר שהוא נגד ההלכה.
    איפה ההוכחה שהם פועלים נגד התורה? הכול שקרים והסתה והוצאת דיבה ולשון הרע!

    אז נכון, יש רבנים שהם נגד פאות, והתרעמו שמראים שם בערוץ אישה עם פאה (הגם שזה תוכן שמיועד לצפיה לנשים חילוניות ולא לגברים!) והיא מדברת. אז מה?
    שכחתם שיש כ-130 פוסקים שכן התירו פאה?!
    מספיק כבר עם השנאה הארורה והמכוערת!
    נמאסתם!

    אריאל |
    הגב
  2. הידברות

    עדיף טלביזה מאשר אינטרנט אני מכיר אנשים שהטלביזה רק חזקה אתם אשריך הרב מזוז מהרב מזוז אל תזוז

    חיים |
    הגב
  3. ישר כוח על זה

    ברוך השם שיאריך ימים.
    דבריו דברי היגיון בריא וחכמת חיים.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. קנאה ושנאת חינם

    קשה להם לראות את ההצלחה של הדברות ששום דבר שם לא עבודה זרה-שום דבר לא זר לתורה.אין לעשות מחלוקת, אבוי לנו מזה. מיד להפסיק עם קנאה , שנאת חינם ומחלוקות

    מיכל |
    הגב
  5. בן?

    בן נעוות המרדות!
    מי אתה שתגיד לחכם שלום לרב מזוז ולרב זמיר מה לחשוב?
    חתיכת אפס יושב לי באינטרנט(כן… הרשת הזאת שכולם אוסרים) ומדבר על ערוץ יעודי לחילונים
    שתי אסכולות ביהדות היהדות של ההלכה (שאם נגיד מותר לשדר דברי תורה בטלביזה היא משדרת) והכתות שרואות עצמן יהודיות וממציאות הלכות חדשים לבקרים ואחרי זה יוצאים על רבנים שקוטנם עבה ממותניכם ערמת טוחני אינטרנט

    יוס |
    הגב
  6. ל 5

    איזה צדיק אמת ואיזה נעליים זמיר כהן מחטיא הרבים רשע שאין כדוגמתו באיצטלא של צדיקים מוריד את עם ישראל בדיוק כמו נביאי הבעל מה זה משנה אם אז הבעל זה היה חציל או עגל והיום זה צופיה או זמרים פסולים או נשים באולפן ההקלטות שלהם שעושים חינגות וחאפלות . הם רשעים שמתירים לרבים את השרץ וידונו אותם בשמים! וגם כאן תהיה נפילתם שלא תאחר להגיע ה' יגיד את דברו ברבים ונראה בסוף מה יהיה איתם ועם כל רבני השקר שמתנהגים "…כפני הכלב" פשוט בושה חושבים שבשביל לקרב יהודים מותר הכול. וגם אם כבר מקרבים לפחות לדרך האמת ולא לאמצע וכמעט. אין אמצע!!

    לוי |
    הגב
  7. מי

    מי אתם חצופים שמעיזים להרים יד בתורת משה ע"ה,לומר על אסור מותר,ועל טמא טהור,אתם תתנו את הדין אתם והרבנים החופשיים שלכם,שחושבים שאפשר לשחק עם התורה לפי "רעות" ליבם באיצטלה של "קירוב רחוקים" וסיפורי סבתא.
    כדאי מאד שתתחילו לחפש את האמת,האמיתית ולא את השקרים של הערב רב בדור העקבתא דמשיחא.
    כתבתם הלכות משלכם,ועשיתם אלוהות לרבנים שלכם,אל תהיו פתיים חפשו מה נכון,לא מה נראה ונשמע יפה.

    בן |
    הגב
  8. ערוץ ההידברות ערוץ מחזק מכורה לערוץ הזה ומתחזקת ממנו דברי תורה ושמרוממים את נפש האדם נהנת לשמוע את כל הרבנים שמדברים ללב האדם הלואי שבכל הערוצים האחרים יכניסו גם כמה שעות של תורה ואם הערוץ יסגר אני אכנס לדכאון

    אין עלכם אנשים יקרים שבורא עולם יברך אתכם בבריאות ואריכות ימים

    דינה |
    הגב
  9. סליחה, לא מיועד לתגובה 1 אלא ל5 ה"אמת"

    אגב זיכה את הרבים. לא זיקה (זיקה לדת)

    מי אתה שתגיד חצוף על הרב??? |
    הגב
  10. הרבה שפע יורד על ישראל דרך ארגון הידברות

    לא פלא. עבד השם הרב זמיר כהן יו"ר שלו. אדם בעל ענווה השם מגביה אותו. וזה לנו גם מוסר גדול – תהיה צדיק שלם וכל מה שתיגע בו תצליח.

    ראובן |
    הגב
  11. חבל מאד שלא הסכמת,לתת יד לרפורמים

    ענווה רעה]
    אורחות צדיקים
    אך מה שצריך להרחיק במידה זאת: שלא יהא עניו ונכנע לפני הרשעים. ועל זה אמר הכתוב (משלי כה כו): "מעין נרפש ומקור משחת, צדיק מט לפני רשע". ואם יש יכולת בידו, יקוֹם מן הרשעים לכבוד השם, ויחזק תוכחתו נגדם, ויעמוד עליהם כארי נוהם להציל הנגזל מיד הגוזל. ויורה בני אדם עבודת הקדוש ברוך הוא, ויוכיחם בכל כוחו כפי חכמתו: בתחילה בנחת, ואם לא יועיל יכלימם. ויצווה על הטוב ויזהיר מן הרע, בפיו ובלשונו כפי חכמתו. וימהר לקחת דיני אלהים ממי שחייב בהם, ולא ייכנע ולא יושפל בזה.

    בן |
    הגב
  12. צריך

    צריך להכיל צדדים שיש להם דעת תורה הבעייה של חלק מהחרדים שכל מי שלא אומר כמו הרב שלי הוא לא מבין ואסור לשמוע לו אבל צריך להבין שיש כמה דעות כמעט בכל נושא ביהדות לכן צריך להכיל כל מי שדובק בתורה רק מבין אותה אחרת ולא מסלף אותה

    נהוראי |
    הגב
  13. לאותו איש אמת

    כמה שאתה צודק יהודי יקר חוצפה על הרב אמנון שליט"א יצאו ולא ביקשו מחילה אפילו והידרדרות עושה את עגל הזהב של דורנו בשם צופיה עם הכיתוב שיויתי ה' לנגדי תמיד רחמנא ליצלן גם על הנושא בשר הוא יצא על הרב אמנון בלי הוכחות בלי כלום הכל בסדר כי זה יקר שחיטה פרטית וכרגע הם מתייחסים לנושא של הבדיקת תולעים ומבררים והכל אחרי שהרב אמנון שנים מתריע ומזהיר לבדוק תולעים אסור לבטל איסור לכתחילה ובנוסף הידרדרות כמו קופים החליטו שהם הולכים לטבריה לשבת של שלום אחרי שהרב אמנון הלך ומחה בעד השבת נגד רוקנבי רוקנבי הזוי הוא שותל את הזרעים והם בשיא החוצפה באים ולוקחים את הפירות ובאלון שלהם 80 אחוז פרסומות וחופשות 20 דברי תורה בביעור חמץ שרפו את העלונים שלהם כמה פעמים ואין מושג מיזה היה חחח משהו מוזר למרבא {לא} הפלא אף אחד לא טרח גם להוציא את זה מהשרפה

    חיים |
    הגב
  14. למה לא הכיל אליהו הנביא את נביאי הבעל

    ויש עוד הרבה למה כאלו שלא הכילו את אלו שמחטיאי הרבים . ומה זה צריך לכבד את התורה של השני?! מה יש כמה תורות חלילה?! מה נסגר עם הרבנים היום ה' ישמור יש כללים בתורה ומי שמחטיא את הרבים צריך לנדות אותו ולפרסמו ברבים. חצוף על הרב אמנון יצחק שליט"א ידעת לחתום אהה ומה הוא עשה זיקה ומזקה את הרבים מה שלא תצליחו להגיע עוד 1000 שנה

    אמת |
    הגב