הדאגה הגדולה של צבי יחזקאלי מהנשיא הנבחר ביידן בקשר לאיראן. האזינו

יחזקאלי הביע חשש ממדיניות נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן בקשר לאיראן. "אני חושש שבבית הלבן ישב מישהו שלא ייתן לישראל את הגב, כמו שטראמפ נתן לישראל את הגב לתקוף בסוריה, ואז יכול להיות שהמציאות הזו אכן תשתנה, ואז אתה תראה אומץ של איראן לגבות את המחיר"

צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח עם ניסים משעל ב-103fm והתייחס להגברת התקיפות הישראליות בסוריה על המיליציות האיראניות.

"בשבועות האחרונים, אפשר לומר אפילו מאז ההבנה שמישהו שם התחלף בבית הלבן, האיראנים פשוט מגבירים את כל המשלוחים שלהם, גם משלוחי נשק, גם משלוחי כסף. השבוע נחת שם מטוס מלא כסף ושטרות, וגם משלוחים קרקעיים, שיירות של שיירות מגיעות מעיראק אל תוך סוריה", סיפר יחזקאלי בקשר למתיחות המתגברת, והוסיף: "אז אתה מסתכל על זה ואומר דבר פשוט, 'אם ישראל אמרה שהיא רוצה למנוע מאיראן להתבסס בסוריה, היא חייבת להגביר את המתקפות', וזה מה שקרה, וזה גם מה שיקרה בעתיד".

עוד אמר: "אתה תראה שישראל לא תוותר לאיראנים, והיא חייבת להגביר את הקצב. השבוע ראינו הגברת קצב ותקיפה זוגית אפשר לומר, גם בדמשק וגם בקוניטרה. 30 איראנים, אפגנים, בלוצ'ים ועיראקים נהרגו, ואיראן אומרת, 'נגמר העידן של פגע וברח של ישראל'".

האזינו לראיון שהוטמע מרדיו 103

יחזקאלי הביע חשש ממדיניות נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן בקשר לאיראן. "אני חושש שבבית הלבן ישב מישהו שלא ייתן לישראל את הגב, כמו שטראמפ נתן לישראל את הגב לתקוף בסוריה, ואז יכול להיות שהמציאות הזו אכן תשתנה, ואז אתה תראה אומץ של איראן לגבות את המחיר", אמר.

לדבריו, "איראן בזמן סולימאני כן הגיבה, כן ירתה מרגמות לחרמון, כן עשתה פיגועים באירופה, וכן דחפה למטענים בגדר, אני רואה שוב את המוטיבציה האיראנית הזו חוזרת, כי זה אפשרי. אתה זוכר את הכלל שלנו במזרח התיכון, כשאפשר – עושים. איראן מבינה עכשיו שאפשר יותר להתגרות בישראל, להעביר כוחות, לחמש את חזבאללה, ולחזור לחלום שלהם".

לטענת יחזקאלי, כעת אנחנו נראה עליית מדרגה בעימות בין ישראל לאיראן. "שני הצדדים עולים עוד מדרגה בקרב הזה. הולך להיות מאוד מעניין מה יאמר ביידן, ואני חושש שביידן לא ייתן לישראל את היד החופשית, ואז ישראל תהיה בבעיה", אמר, והוסיף: "זו מציאות שמזהירים אותנו, זו הסיבה שראש הממשלה היה בסעודיה השבוע. כולם חשבו שביבי נוסע כדי לדבר על האם ינחתו שם מטוסי 'אל על', או האם אני ואתה נטייל שם בקניונים בריאד, לא ולא. הסיפור עם סעודיה זה החשש, לסעודיה הסיפור הזה עוד יותר קריטי. כל המדינות הסוניות שהסתובבו סביבנו, הן בהסכמים והן באינטרסים, חוששות כרגע שהמציאות עומדת להשתנות, ואתה רואה את זה על התגובות של איראן. איראן בשבוע האחרון הגבירה משלוחים בצורה דרמטית, אני מדבר איתך על שיירות של נשק ושיירות של טנדרים, וגם הגברת טיסות, ולא בכדי נהרגו 30 איראנים השבוע".

יש להם אורך רוח, אם הם לא מגיבים והם ממתינים? זו סבלנות של ברזל. הם סופרים את מתיהם והם לא מגיבים.
"נכון, זו סבלנות של שיעים. יש סיפור גדול במזרח התיכון, זה לא הסיפור שלנו מול האיראנים, זה הסיפור של האיראנים לפני 1,350 שנה על הבכורה בהובלת האסלאם. הם רואים את הסעודים ככאלו שגנבו להם את הבכורה, והם רואים עכשיו הזדמנות שביידן או לא משנה מה, ייתן להם חזרה את האפשרות לכבוש מחדש את המדינות הסוניות, וזה קורה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בני רבינוביץ עיתונאי חרדי סמולני רוצה שהמדינה תחרב. שהוא יחרב

    אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב