ההורים הוכו בתדהמה מההחלטה לשחרר את הגננת המתעללת

הורי הפעוטות מאשקלון הוכו בתדהמה מההחלטה לשחרר את הגננת המתעללת. יפגינו היום מול בית אחותה בפתח תקוה, שם היא עתידה להשתכן בחלופת מעצר

הורי הפעוטות שסבלו מהתעללות בגן באשקלון, אשר תכננו להפגין היום נגד שחרורה של הגננת ממעצר – מול ביהמ"ש השלום באשקלון, הופתעו לגלות כי הדיון בהארכת מעצרה של הגננת נעשה ללא ידיעתם, וכי בהמלצה משותפת של המשטרה ושל הפרקליטות, הוחלט לשלוח את הגננת לחלופת מעצר בבית אחד מקרובי משפחתה.

באופן מיידי הודיעו ההורים כי ההפגנה המתוכננת תועבר לפתח תקווה, ותיערך באותה שעה אל מול ביתה של אחותה של הגננת, שם צפויה להעביר הגננת את מעצר הבית שלה.

בגן טופלו כ-40 פעוטות, ונציגים מכל המשפחות בגן צפויים להגיע להפגנה. בנוסף, מאות משפחות נוספות, שילדיהם סבלו ככל הנראה מנחת זרועה של אותה גננת לאורך השנים, מתכוננים להצטרף למחאת ההורים.

הורי הגן מתכננים הפגנה המונית, שמטרתה למנוע את שחרורה של הגננת ממעצר, ולשנות מן היסוד את היחס המקל כלפי מתעללים בחסרי ישע, המשתקף בהחלטות בתי המשפט בישראל.

השופטת דורית בונדה מביהמ"ש השלום באשקלון, הביעה את זעזועה הקשה ממשמעות ההסכמות בין המשטרה לפרקליטות, ונזפה בהן קשות בהחלטתה, אך בחוסר ברירה, נאלצה להסכים לשחרורה של הגננת.

"בהחלטתי מיום 14.4.21 שיקפתי את שחזו עיני בעת צפייה בסרטונים המצויים בתיק החקירה שם נצפתה המשיבה (הגננת) כשהיא משליכה מגובה רב פעוטות, מטיחה אותם לעבר המזרונים שהיו על הרצפה, מכה מספר פעוטות באלימות קשה בראשם, ובחלקים אחרים בגופם.

"לא ניתן לשכוח את המראות הקשים בהם צפיתי עת נחשפתי לסרטונים המתעדים ככל הנראה אך חלק מהתנהלות המשיבה לאורך זמן ביחס לפעוטות חסרי ישע, צעירים בגילם, אשר קולם לא נשמע. התנהלות המשיבה ביחס לאותם פעוטות היתה כאל חפצים, הם הושלכו באכזריות למזרן שעל הרצפה כשהמשיבה מפליאה בהם את מכותיה, כך על פי החשד.

"מאז הארכת מעצר ראשונה הובאה המשיבה לדיון נוסף בפני מותב אחר, אשר מצא להאריך את מעצרה עד מחר, זאת בין היתר לאור החשד הסביר בעולה מתיק החקירה והמסוכנות הנעוצה בהתנהלות המשיבה.

"לפלא היה בעינה כי בפתח הדיון דהיום הודיעה המבקשת כי היא מבקשת לשחרר את המשיבה בתנאים מגבילים, זאת על פי עמדת פרקליטות מחוז דרום. בעיני מדובר בתיק בו החשדות חמורים ביותר ומלמדים על מסוכנות שיטתית מצד המשיבה אשר לכל הפחות מצדיקה הארכת מעצרה לצורכי חקירה. אלא שהסכמות הצדדים אחרות הן ובוודאי שבית המשפט אינו משים עצמו קטגור יותר מהקטגוריה" דברי השופטת בונדה.

בגן טופלו כ-40 פעוטות, ונציגים מכל המשפחות בגן צפויים להגיע להפגנה. בנוסף, מאות משפחות נוספות, שילדיהם סבלו ככל הנראה מנחת זרועה של אותה גננת לאורך השנים, מתכוננים להצטרף למחאת ההורים.

הורי הגן מתכננים הפגנה המונית, שמטרתה להחזיר את הגננת למעצר בפועל, ולשנות מן היסוד את היחס המקל כלפי מתעללים בחסרי ישע, המשתקף בהחלטות בתי המשפט בישראל.

עורכת הדין חוה קליין, המייצגת את זוג ההורים אשר חשף את הפרשיה מגיבה בתדהמה על החלטת בית המשפט לשחרר את הגננת למעצר בית.

"אנו מזועזעים מאוזלת היד של הפרקליטות ומכך שההורים נפגעי העבירה לא עודכנו מבעוד מועד על הקדמת הדיון שנעשה במחטף של ממש מהם כדי לשחרר את הפושעת הגננת המתעללת אמיליה אמה אוסטרובסקי, שהודתה בכל האלימות הקשה כנגד ילדים בני שנתיים.

"השופטת כותבת החלטה קשה ומזעזעת כאשר אכן תפקידה לשפוט ולא להיות הגוף התובע אך מביעה זעזוע עמוק מדרישת הפרקליטות לשחרר את הגננת שהיא אישה מסוכנת מאוד. תחושת אוזלת היד היא תחושה קשה מנשוא של ההורים לקטינים שספגו ממנה אלימות קשה והגורמים הממונים בפרקליטות ובמשטרה שהביאו לשחרורה צריכים להתבייש בעצמם, אישית וציבורית" דברי עו"ד חוה קליין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *