ההסתדרות במכתב חריף למנכ"ל סמסונג העולמית: עצור את הפגיעה בעובדי סאני – היבואן הרשמי בישראל

מכתב מיוחד ששיגרה ההסתדרות להנהלת סמסונג העולמית, קורא לאנשיה להתערב בהקדם במשבר יחסי העבודה שנוצר בחברת סאני, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג לישראל.

המכתב נשלח מיו"ר איגוד עובדי הסלולר יקי חלוצי אל נשיא סמסונג באזור מדינות המפרץ, סונג יוהג הונג ולמנכ"ל סמסונג העולמית קים קי נאם.

המשבר בסאני-סמסונג נגרם נוכח גרירת הרגליים של ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם בהסתדרות, וללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי בין הצדדים.

בסאני-סמסונג מועסקים כ-250 עובדות ועובדים המועסקים בעיקר בתפקידי מכירות ותיקונים טכניים של כלל מוצרי סמסונג: מכשירים סלולריים, טאבלטים, שעונים חכמים, אביזרים ועוד. העובדים, הפרוסים בכ-25 סניפים ברחבי הארץ וכן במעבדה מרכזית מורשית, התאגדו בהסתדרות לפני שנה על רקע רצונם להסדיר את תנאי העסקתם ולשפרם.

לצד דרישתם לביטחון תעסוקתי, העובדים מלינים כי הם זוכים לתנאי שכר לא הוגנים ולא מתגמלים, הקשורים בין היתר למנגנוני תגמול המשתנים באופן תכוף ולא שקוף. בנוסף בחרו העובדים להתאגד בהסתדרות על רקע תלונות של רבים מהם בדבר יחס מזלזל ולא הוגן מצד מנהלי החברה.

מאז התארגנותם בהסתדרות, הנהלה החברה בישראל מושכת זמן ותוקעת מקלות בגלגלי המו"מ עם נציגי העובדים ונציגי ההסתדרות, וזאת תוך ניסיון מובהק להכשיל את המו"מ ולהביא לפירוק ההתאגדות.

במקביל לשליחת המכתב להנהלת סמסונג, בכוונת ההסתדרות להכריז בקרוב סכסוך עבודה בחברה, שיאפשר לעובדיה לנקוט בצעדים ארגוניים. בנוסף, עובדי החברה, בגיבוי ההסתדרות, יוצאים היום בקמפיין בו הם מראים את נחישותם ומספרים על מאבקם נגד הפגיעה בזכויותיהם. כחלק מהקמפיין הופק סרטון שיופץ ברשתות החברתיות, נפתח עמוד פייסבוק ייעודי שילווה את המאבק וכן יופצו עלוני מידע בקרב ציבור לקוחות החברה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "סמסונג זה מותג מוביל ויוקרתי וחבל שהוא ייפגע בגלל התייחסות אגרסיבית של הנהלת סאני לעובדיה. פנינו לחברת סמסונג לבוא בדין ודברים עם המשווק שלהם ומי שמייצג אותם בישראל על מנת שיכבד את זכות העובדים להתאגד ויקדם מולם את המו"מ על הסדרת תנאי העסקתם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *