"ההתנהלות המבזה באגו"י חייבת להשתנות"

פרוש בנאום 'אני מאשים' דרמטי במפגש עם חברי מועצה של שלומי אמונים:

 

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש נשא הערב נאום דרמטי וכואב במפגש עם חברי מועצה של שלומי אמונים מכל הארץ בעיר אלעד בו פירט את ההתנהלות הבעייתית בתוך אגודת ישראל, על המשבר הכספי הקשה מול המרכז הארצי, על התנהלותו של השר יעקב ליצמן ועל הזלזול של אגודת ישראל בבעלזא ובקהילות נוספות.

בפתח הדברים התייחס פרוש למערכת הבחירות הצפויה שבפתח ועל הבעייתיות שאין תקציב דבר הפוגע גם בציבור החרדי ומוסדותיו הנשענים גם על תמיכות קבועות, ועל החוסר יציבות הפוליטית שגורמת לממשלה להיות משותקת. הוא ציין את החוק להסדרת מעמד בני הישיבות מול הצבא, כשבהיעדר הכרעה ברורה בבחירות וכשאין שיתוף פעולה בין שני הגושים, הודיעה כבר כחול לבן שהיא לא מוכנה לשתף פעולה בהכנת החוק הזה.

פרוש פירט את ההישגים של אגודת ישראל בבחירות לרשויות המקומיות ועל ההישגים הגדולים באלעד, ביתר, בית שמש ורחובות, וכן את את אשקלון שלראשונה יש סגן לאגו"י הרב אברהם עשור, כמו גם במודיעין עילית שגם לראשונה יש לאגו"י סגר"ע הרב טוביה פריינד. "גם בבני ברק יהיה לנו סגן ראש עיר במחצית הקדנציה השנייה, וזה גם לראשונה. זה לא סוד שנכשלנו גם בירושלים וגם בצפת. אם היהדות החרדית הייתה מאוחדת סביב יוסי דייטש ונחמן גלבך, הם היו מכהנים כראשי עיר, אבל הכינוס פה לא בא לטפל כעת ביחסים שלנו עם דגל התורה, כי קודם צריך לטפל בבית פנימה", אמר.

פרוש חשף בפני הנציגים את המשבר הכספי הקשה מול המרכז הארצי, וחשף פעולות רבות שנקט מאחורי הקלעים בהחתמת חברי ועדת ה- 8 שדרשו לשלם כסף לספקים ולפעילים, ובדרישה לכונן מחדש את פעילות ועדת הכספים של התנועה.

"באיזה ארגון, באיזה מפלגה ובאיזה מסגרת אין ועדת כספים? האם מותר לנהל קופה של יותר מ-3 מליוני שקלים בשנה ללא ועדת כספים של כל הסיעות: אנחנו, גור, בעלזא וויזניץ, בדיוק כפי שהתנהל מאז הבחירות הפנימיות, כאשר נציג שלומי אמונים הוא היו"ר של ועדת הכספים של התנועה", זעק פרוש.

הוא שיתף את הנוכחים באכזבה של הקהילות מכך שבמקום התשיעי של אגו"י לכנסת שוב הוצב מועמד של גור, תוך התעלמות בוטה מחסידויות אחרות. "נוצרה אכזבה בכל הקהילות שתלו תקווה. מועצת הקהילות כן, מקומות לקהילה בקדמת הרשימה לכנסת לא?, ובכל זאת, למרות חוסר היחס מצד אגו"י, כל הקהילות שלנו עמלו וטרחו והביאו להישגים מרשימים.

ההתנהלות באגו"י לא חברית ולא קהילתית

"הבאנו אלפי קולות חדשים ל-ג' בכל אחת משלושת הבחירות לכנסת ולא פיתחתי חלילה איבה על מעשהו של ליצמן, אמר והתייחס גם לח"כים מתוך אגו"י שחתנו על מכתב נגדו. "בהיסטוריה של אגו"י לא היה כזה דבר שחברי הסיעה כותבים וחותמים נגד חברי סיעתם", אמר בכאב.

 

"לקראת סוף המו"מ, חזר בו ליצמן והוא דרש את משרד השיכון. העיתוי היה מאוחר ואגו"י הפסידה בחלוקת תפקידים. דרשתי לקבל עוד תפקידים לאגו"י מול התפקידים החשובים שקיבלו דגל, אבל ליצמן דחק לסיים את המו"מ עם דגל התורה.

 

"ההתנהלות באגו"י היא לא חברית ולא קהילתית", אמר פרוש בכאב. אגו"י התגלתה כמפנה עורף לקהילות. פגעו ברב אייכלר כנציג בעלזא שמייצג קהילה גדולה, מהגדולות שנלקח ממנו ועדת לפניות הציבור שהוא השכיל לרומם אותה. גם ויזניץ יודעים שבעלזא גדולה מהם ובכל זאת ויזניץ לא משכילה להבין שהסיפור שלה עם בעלזא צריך להסתיים".

 

"כולם יודעים וגם ויזניץ יודעת שבעלזא גדולה ממנה, ובכל זאת ויזניץ' לא משכילה להבין שהסיפור שלה עם בעלזא צריך להסתיים. גם אייכלר וגם טסלר הרי מכהנים בכנסת, האם למרות זאת אנחנו באגו"י צריכים לחיות עם המתח שיש בין בעלזא לויזניץ? האם גם אחרי שמקימים מועצת קהילות המטרה היא לקרב קהילות, אפשר לפגוע כך בבעלזא"

 

"ליצמן אמר בשבוע שעבר שהוא לא חייב דין וחשבון לאייכלר ופרוש. ברשותכם אני מבקש לענות לליצמן: על חבר כנסת אחד לא מקבלים את משרד השיכון והבינוי, הרב רפי פרץ, על מנדט אחד, קיבל את תיק מורשת וירושלים. ברשימות הקהילות בכל אחד משלושת מערכות הבחירות, חסידות גור לא עברה את ה- 25 אלף קולות"

 

"לכן כעת כאשר נערכים למערכת בחירות נוספת, אנו מכריזים שההתנהלות באגודת ישראל כפי שפירטתי חייבת להשתנות. התנהגות מבזה מולי ומול הרב אייכלר, התנהגות מבזה מול הקהילות חייבת להשתנות. הצבעתי על הכשלים וזה הזמן לתקנם", סיים את נאום ה'אני מאשים' החריג.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *