הונחה אבן הפינה לבניין השיקום החדש בהדסה

בטקס חגיגי צוינה בהדסה הר"צ תחילת בניית מערך השיקום החדשני וחנוכת מכשיר רובוטי להשבת ההליכה

בטקס מרגש בהשתתפותו של ראש העיר ירושלים הנכנס, משה ליאון, הונחה אבן הפינה של מרכז השיקום החדש שבנייתו החלה בהדסה הר הצופים ואף נחנכה מערכת רובוטית מתוחכמת לשיקום הליכה.

באירוע החגיגי, אשר ציין את ביקורו הראשון הרשמי של ראש העיר בהדסה, לקחו חלק הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות אשר סייע ברוח ובחומר ברכישת המערכת הרובוטית, הגב' דליה איציק, זוכת פרס הנרייטה סאלד, העומדת בראש ארגון "הדסה אינטרנשיונל ישראל" ונציגות מכובדת של ארגון נשות הדסה בישראל.

נשאו דברים, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנהלת מחלקת השיקום בהר הצופים ד"ר איזבלה שוורץ, מנהלת הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם, הגב' דליה איציק, מנהלת ארגון נשות הדסה בישראל, ומנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין שברך "שהחיינו".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "תושבי העיר זקוקים למערכת בריאות יציבה וחזקה ועל כן אני מעריך את פועלו של פרופ' רוטשטיין למען המטופלים הירושלמים ולמען העיר עצמה. הר הצופים הוא אחד המקומות החשובים מבחינה היסטורית לעם ישראל וגם היום יש לפתח את בית החולים הפועל בו. אני מקבל את הצעתה של מנהלת הדסה הר הצופים להיות שותף לדרך ולהיות חלק מבוני המרכז הרפואי ואני גאה לחנוך היום את מרכז השיקום שישרת את תושבי ירושלים ותושבי מטרופולין ירושלים, ללא הבדל דת גזע ומין – מעל מיליון איש. לאורך השנים מטפלים צוותי הדסה במסירות במטופלי בית החולים. הדסה חרטה על דגלה עוד משחר ההיסטוריה את הפעילות בתחומי הבריאות בארץ ישראל ואת הטמעת ערכי הציונות, ואני גאה בארגון נשות הדסה ובצוותים על הגשמת החזון".

מנהלת הדסה הר"צ, ד"ר תמר אלרם: "הדסה הר הצופים זקוקה להתרחבות עבור מטופלים רבים שממתינים למיטות בשיקום, אנו רוצים ויכולים להציע לתושבי ירושלים וסביבותיה את כל הכלים שיש בידינו, אני מאתגרת אותך ראש העיר להצטרף ולקחת בכך חלק! הידע והטכנולוגיות כבר כאן, אנו מתרחבים עבורם ועושים היום היסטוריה בבנייה שתחזק את ישראל כולה".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין: "קשרתי את חיי בחייה של העיר ירושלים – קשר שהחל כבר שנים אחורה כשמשפחתי התגוררה כאן בעבר, ומעמיק בשנים האחרונות בדרך שאני הולך עם הדסה. העיר הזו ותושביה חשובים לי, השירותים הרפואיים שאנו מעניקים להם הם מן הטובים שישנם. כדי להמשיך בכך, אסור לנו לעצור. אנו נעים קדימה וחושבים על חדר המיון החדש, יחידת צנתורי הלב החדשה ועוד שירותים שנרחיב עבור הירושלמים. השילוב של מרכז שיקום בתוך קמפוס של בית חולים הוא השילוב הנכון בגישה הטיפולית שאני מאמין בה. אני מזמין את הנוכחים, ראש העיר, אנשים יקרים אשר המחבר ביננו – הדאגה לתושבי ירושלים – להיות שותפים בהצלת חיים, בבית חולים הפתוח לכולם, ואשר מוכיח הלכה למעשה – איך נראה שלום. הוא בא לידי ביטוי כאן בהדסה בהיותנו מטפלים המשתייכים לכל המגזרים והלאומים – המטפלים בבני כל המגזרים והלאומים ועל כך גאוותנו".

מחלקת השיקום של הדסה, פועלת למעלה מחמישים שנה לטובת תושבי העיר ירושלים וסביבותיה, ובה זכו לעבור הליך שיקומי מקצועי ומוצלח מאות נפגעי אירועי הטרור בעיר – אזרחים ומשרתי כוחות ההצלה והביטחון, פצועי תאונות דרכים קשות ומי שיכולותיהם נפגעו בשל מחלות נוירולוגיות ואורתופדיות. צוות המחלקה, בראשותה של ד"ר איזבלה שוורץ כולל מומחים בשיקום, צוות סיעודי מנוסה ומקצועי וכמובן צוותי ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה.

עלותו של הפרויקט היא כ-250 מיליון ₪ כולל פיתוח השטח, הבנייה והקמת חניונים תת-קרקעיים, כאשר רוב התקציב מתוכנן להתקבל מתרומות מהארץ ומהעולם בשנתיים הקרובות. הסכום הראשוני עבור הקמת המרכז, על סך 100 מיליון ₪, התחלק ל-40 מיליון ש"ח שהתקבלו מתרומת עזבון הנדנברג, 40 מיליון ₪ מתקציב פיתוח של המדינה כחלק מהסכם הבראת הדסה ו-20 מיליון ש"ח מתרומות שגויסו על ידי הדסה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *