הוראת מרן שר התורה לפרופ' בליצר

לחסן גם ילדים: בהמשך לקריאתו לציבור החרדי להתחסן, פסק היום מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי גם בני 12 צריכים להתחסן • ההוראה יצאה בפגישה עם פרופ' רן בליצר ראש צוות המומחים של מגן ישראל ומנהל מערך המחקר והחדשנות של כללית • הדיון התקיים לאור המלצת משרד הבריאות לחסן את שכבת גיל זו

מבצע החיסונים לצעירים בגילאי 12-16 יצא לדרך בהיענות נמוכה יחסית. עם ההתפרצויות המקומיות בבנימינה ובמודיעין החליטו במשרד הבריאות להעלות שלב בפניה להורים ולהמליץ להם לחסן את ילדיהם מפני נגיף הקורונה.

על מנת להמשיך את מגמת ההתחסנות בציבור החרדי גם בקרב גילאי 12 ומעלה, הגיע היום פרופ' רן בליצר ראש צוות המומחים של מגן ישראל ומנהל מערך המחקר והחדשנות של כללית למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לקבל את ברכתו למבצע החיסונים לצעירים ולדון בהתחסנות תלמידים ותלמידות בציבור החרדי.

פרופ' בליצר שהתקבל בבית הגר"ח קנייבסקי יחד עם ד"ר איתי פסח מנהל בית החולים לילדים בשיבא, הציג לפני הגר"ח את חוות הדעת של גדולי הרופאים וכן את הנתונים על יעילות ובטיחות החיסונים גם לבני 12 ומעלה. פרופ' בליצר הרחיב על יכולות ההדבקה המוגברות של זן דלתא שמהווה את גורם ההתפשטות של ההתפרצות הנוכחית ואמר כי "זן דלתא (הזן ההודי) מדבק יותר מזנים קודמים וכדי למנוע תחלואה מיותרת, צריך להקטין את ההתפשטות שלו בקבוצות שיכולות להתחסן".

בפגישה שנערכה בהמשך לפרסום כי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין עודדו תלמידים תלמידות מגיל 12 ומעלה להתחסן, הציג פרופ' בליצר את הנתונים שנאספו בארצות הברית לאחר חיסונם של למעלה מ2 מיליון ילדים מגיל 12-15, אשר הדגים את השיעור המדויק של תופעות הלוואי ואת העובדה שהן קלות, ומתוך האיזון בינן לבין סיכוני המחלה הכבדים הרבה יותר המליצו לחסן את בני גילאים אלה ללא סייג. נתונים שנאספו בישראל ובכללית הגיעו למסקנות דומות.

לדברי דר' פסח התחסנות מאסיבית של גילאים אלה תבטיח את פתיחת שנת הלימודים הבאה ללא כל הפרעה ותאפשר את קיומו של עולם התורה ללא הגבלה וללא סיכון חיים.

הגר"ח האזין לדבריו של פרופ' בליצר ולאחר שהתעניין שוב כי התקבלו הנתונים ותוצאות המחקרים בנוגע לאיזון בין בטיחות ויעילות החיסון וסיכוני המחלה, אמר כי על כל אחד ואחת מגיל 12 ומעלה ללכת ולהתחסן. הגר"ח בירך את המתחסנים הצעירים בבריאות איתנה ואת עובדי מערכת הבריאות בברכת הצלחה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *