הורביץ: א"א לעצור את האומיקרון. הוא מתפשט במהירות

לאור העלייה במספר מקרי האומיקרון בישראל ובעולם, שר הבריאות כינס עיתונאים

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס במסיבת עיתונאים שקיים במשרד הבריאות בירושלים להתפשטות האומיקרון: "קיבלנו החלטות ונקטנו צעדים שאף מדינה לא עשתה – ועם זאת עשינו את זה בצורה מדודה ומדויקת. אנחנו פועלים נכון מול מצב חדש. במהירות, מקצועיות, קור רוח ושיקול דעת. את התפשטות אומיקרון אי אפשר למנוע באופן הרמטי אבל כן אפשר לעכב את ההתפשטות ולקנות זמן יקר לצורך איסוף נתונים והתחסנות. בשבועיים האחרונים קנינו זמן".

הבוקר אישרה הממשלה להאריך את תקנות הקורונה בעשרה ימים ועל כך התייחס השר הורוביץ: "נכון שזה מקשה אבל זה נדרש. אנחנו נמצאים בזמן שבו התמונה מתחילה להתבהר אבל היא רחוקה מלהיות שלמה. אומיקרון מדבק הרבה יותר, מתפשט בקצב גבוה, ומי שמחוסן בהתאם להנחיות משרד הבריאות מוגן הרבה יותר. כל הסימנים מראים שמי שמחוסן בבוסטר מוגן בצורה טובה יותר ממחלה קשה".

הורוביץ סיכם את דבריו בקריאה להתחסן: "מי שלא מתחסן מסכן את עצמו, את הסביבה ואת היכולת שלנו להתמודד עם התפשטות התחלואה. אנחנו מסתכלים בדאגה על קצב ההתחסנות בקרב ילדים ונוער. מיליון ישראלים שהחיסון אצלם דעך ולא לקחו את הבוסטר – לא מוגנים מספיק. יש תחושה בציבור שהכל בסדר – אבל יש צורך בפעולה כעת. אנחנו לא כופים סנקציות או עונשים."

לסיום קרא להורים לחסן את ילדיהם: "אני קורא להורים: אל תשאירו את הילדים חשופים לסכנה. חיסוני הילדים אינם דבר ניסיוני – מיליוני ילדים בארה"ב כבר התחסנו והכול בסדר. לא נסגור את השמיים – אבל נבחן את נתוני התחלואה במדינות שונות, נתאים את המדיניות בנתב"ג ונוסיף קריטריונים חדשים לסיווג המדינות האדומות בהתאם להתפשטות האומיקרון. בקרוב יצטרפו מדיות נוספות לרשימת המדינות האדומות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *