הורוביץ השיק את מבצע "חיסונים עד הבית"

"עשירים מתחסנים יותר, אוכלוסיות מוחלשות הרבה פחות. לא אוותר על הקבוצות האלו, לא במשמרת שלי"

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע היום (ב') לכפר קאסם והציג את התוכנית להגדלת אחוז המתחסנים בקרב כ-1,080,000 איש שטרם התחסנו כלל.

"ניידות חיסון נמרץ" החדשות של משרד הבריאות ומד"א יגיעו בשבועות הקרובים לשכונות ברחבי הארץ בהם אחוז ההתחסנות בחיסון ראשון ושני נמוך ביותר.

התוכנית מתבססת על מחקר עומק של שביצע משרד הבריאות לבקשת השר הורוביץ, ומיפה את האזורים הרלוונטים על פי ישובים ושכונות (מצ"ב מפה) ואיפיין את האוכלוסיות שלא החסנו עד כה.

"יש התאמה ברורה בין מעמד סוציו אקונומי לבין הענות לחיסונים. ככל שישוב מוחלש יותר, הציבור מתחסן פחות. זו דוגמה היסטורית לחשיבות המהותית של צמצום פערים וערבות הדדית, ולסכנה התמונה באי-השיוויון. הפערים החברתיים פוגעים במוחלשים, וגם בכל אחד מאיתנו. זה נכון לקורונה, וזה לקח להתנהלות שלנו כחברה וכמדינה בכל תחומי החיים" אמר השר הורוביץ.

על פי המחקר, השפעת השיח של מתנגדי החיסונים זניחה, ומליון ושמונים אלף הלא מחוסנים מתאפיינים בהכנסה נמוכה והם נמצאים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של ישראל.

הישובים בהם אחוז ההתחסנות הגבוה ביותר הם סביון, כפר שמריהו ועומר, כאשר האחוז הנמוך ביותר נמצא בכסייפה, חורה ואל קסום.

עוד הוסיף השר הורוביץ: "אני לא הולך לוותר על האוכלוסיה הזו, נביא את החיסונים לתוך היישובים, השכונות, הרחובות ועד הבית. זו לא פשוט אבל במאבק במגיפה, זה יכול להיות שובר השיוויון, או מדוייק יותר – שובר אי השיווין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *