הזעם בגוש על בנט, והתכנית בליכוד לשבור את סמוטריץ: שלזינגר וקרני מדווחים

יהודה שלזינגר ב'ישראל היום': גורמים בגוש מתרעמים על "המשחק הכפול" של יו"ר ימינה • "שיודיע שזה או ממשלת ימין – או בחירות" • בימינה טוענים: "המגעים נמשכים, אך ללא התקדמות"

גורמים בגוש מתרעמים על "המשחק הכפול" של יו"ר ימינה: "שיודיע שזה או ממשלת ימין – או בחירות", בימינה טוענים: "המגעים נמשכים, אך ללא התקדמות", כך מדווח העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

לפי הדיווח: נפתלי בנט הצהיר כי יעשה הכל כדי להקים ממשלת ימין, אך חבריו לגוש הימין טוענים כנגדו כי הוא לא יצטער אם רה"מ בנימין נתניהו לא יצליח להקים ממשלה ובכך תיסלל דרכו שלו להקמת ממשלה עם לפיד וסער.

הוכחה לכך מביאים מהעובדה שגזבר המפלגה, אריאל סלע, הפיץ בקבוצת ווטסאפ של ראשי המטות של המפלגה קטע מתוך אולפן שישי, שבו נשמעת רינה מצליח טוענת בלהט כי הגוש שמורכב מלפיד, סער ובני גנץ מורכב למעשה מאנשי ימין וכי אי אפשר לומר שמדובר ב"גוש שמאל". סלע הוסיף קריאה לראשי המטות "שתפו. חזק", ובתוך גוש הימין זועמים. גורמים בגוש אמרו ל"ישראל היום": "למה לפעיל ממפלגת ימינה, שכמו שהם טוענים רוצה להקים ממשלה עם הימין, חשוב להפיץ קטע שאומר שהגוש השני הוא בכלל לא שמאל?! זה נראה כמו הכנת הקרקע ללכת איתם ולטעון שלא מדובר בגוש שמאל. אחרת אין לזה הסבר אחר".

ואילו העיתונאי יובל קרני מדווח ברוח הדברים  ב'ידיעות' כי: בכירים בליכוד טוענים כי המשא ומתן בין נתניהו לבין שני שותפיו הפוטנציאליים מהימין, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט, תקוע וכי לא הושגה כל התקדמות שתוכל לסלול את הדרך להקמת ממשלה.

עוד מיובל קרני ב'ידיעות': בליכוד מנסים לבחון דרכים "לשבור את סמוטריץ'" כדי לאפשר הקמת ממשלה בתמיכת רע"מ שבראשות ח"כ מחמוד עבאס. אחת ההצעות שעלו בליכוד היא ליזום קריאה לסמוטריץ' לאפשר ל־150 חברי מרכז הציונות הדתית לקיים הצבעה חשאית ולהכריע אם להצטרף לממשלה בתמיכת רע"מ. כך, לפי התוכנית, סמוטריץ' יוכל "לחיות בשלום" עם החלטה שקיבלו חברי מרכז המפלגה שלו ולא הוא אישית. במידה שבציונות הדתית אכן יאפשרו לחברי המרכז לקבל את ההחלטה, הליכוד צפוי לפתוח ב"בליץ" שיופנה אישית לכל אחד ואחד מאותם חברי מרכז

בציונות הדתית הגיבו בזלול ובבוז לרעיון שעלה בליכוד. "טוב יעשו חברינו בליכוד אם ישקיעו מאמצים להקמת ממשלה בכיוונים יעילים ולא יבזבזו את הזמן ביצירת ספינים על כיוונים חסרי סיכוי", נמסר מהמפלגה. "הציונות הדתית לא תאפשר הקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. נקודה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *