החב"דניקים מזלזלים בקורונה? זעם בחב"ד בעקבות פרסום מכפיש

בחסידות חב"ד ספגו מכה קשה מהנגיף, אך אווירת "סוף קורונה" גורמת לחלק מהחסידים להסתכן בהדבקה נכתב בכתבה.

בחסידות חב"ד ספגו מכה קשה מהנגיף, אך אווירת "סוף קורונה" גורמת לחלק מהחסידים להסתכן בהדבקה נכתב בכתבה.

כתב "ישראל היום" פרסם היום כי במהלך סיור שנערך בישיבות חב"ד גילו הגורמים המקצועיים כי נפתחו כמה ישיבות במרכז הארץ בירושלים ללא הקפדה על מתווה הקפסולות שמיועד למוסדות עם פנימייה, ואף הגיעו בחורים לישיבה בנצרת עילית לחג השבועות ולשבת, זאת למרות שהם אמורים להיות בקפסולות ואסור להם להתערבב, על מנת שלא ידביקו את עצמם ואחרים.

"יש לא מעט ישיבות ששומרות על הכללים, אבל מנגד יש מקומות שמפירים את הכללים ברגל גסה. היו בחורים שיצאו מהקפסולות לקריאת עשרת הדברות בחג השבועות, רקדו ובילו יחד עם הילדים ברחובות, מבלי לחשוב על התוצאות שיכולות להיות לתופעה שכזו".

יצויין כי לצד האירועים הללו, ישנם לא מעט ישיבות שפועלות כנדרש ובראשם ישיבות חב"ד בנתניה ובקריית גת ואף מחמירות על מנת למנוע את המשך התפשטות הקורונה. "בחסידות עושים מאמצי ענק מאז פרוץ הקורונה ליידע את הציבור בחשיבות השמירה על הוראות משרד הבריאות, ובמקרים רבים אף מחמירים מעבר לנדרש", אמרו בחסידות ל"ישראל היום".

בחב"ד הגיבו בזעם לפרסום וכתבו: "בשעה שבמקומות רבים ברחבי הארץ מזלזלים באופן בוטה בשמירה על הנחיות משרד הבריאות, בחר 'ישראל היום' להיטפל דווקא לחסידי חב"ד, תוך שהוא מסתמך על פרסומים בלתי אחראיים מתוך אירוע משפחתי וגורמים אינטרסנטיים.

יובהר, מאז פרוץ הנגיף רבני חב"ד מפרסמים לאנ"ש הנחיות מחמירות וקהל החסידים ברובו שומר על ההנחיות בקפדנות.

"בשעה שכלל המוסדות וכלל אנ"ש שומרים בצייתנות על הכללים ומרבית בתי הכנסת והישיבות בחב"ד טרם נפתחו, בוחר 'ישראל היום' להצטרף לגל השנאה נגד החרדים ונטפל הפעם לחב"ד", אומר בכאב אחד משלוחי הרבי בשיחה עם מוֹקֵד חַבַּ"ד, ומוסיף: "לתפוס מקרה אחד שפורסם בוואצפ כלשהו ולהשליך מזה על כלל הציבור זו חרפה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *