החילונים שמצפצפים: "ערכנו חתונות בשחור בהשתתפות מאות אנשים"

גם בציבור החילוני יש אולמות אירועים שעורכים חתונות מתחת לרדאר, בניגוד להנחיות ולמרות האיום בקנס למי שייתפס. "היה לי אירוע ל-300 איש ולא עלו עליי", סיפר אחד מבעלי האולמות

בזמן שהמשטרה מחפשת בפינצטה קיום חתונות וחופות אצל חרדים ולא מהססת להשתמש בכל הכלים שברשותה כולל הפעלת כוח אכזרי ובלי הגיוני בעליל, אצל חלק מהחילונים מצפצפים על החוק ויש אולמות אירועים שעורכים אירועים המוניים מתחת לרדאר, ולטענתם כדי לרכך את המהלומה הכלכלית הקשה שספגו בתקופת הקורונה. כך מדווח הבוקר "מעריב".

למרות שהנחיות משרד הבריאות כיום מאפשרות קיום אירועים בחללים סגורים בהשתתפותם של עד עשרה אנשים, וקיום אירועים במרחב הפתוח בהשתתפותם של 20 אנשים לכל היותר. הקנס על הפרת ההנחיות עומד על 5,000 שקלים. מספר  ח’, בעל אולם אירועים חילוני למעריב כי הוא נאלץ  לסגור אותו. “אבל אז ראיתי את האירועים ההמוניים שהחרדים והסלבס עושים, וראיתי שאף אחד בעצם לא נגע בהם, כמו שלא עשו כלום למתפללים בבתי הכנסת, וזה לא הגיוני בכלל”, הוא אומר כעת, “ואז אמרתי לעצמי: למה שהם ייהנו וירוויחו ואני אתמודד עם חובות שהולכים ותופחים? מה גם שהמדינה לא עזרה לי כל כך לצאת מהבוץ הכלכלי שאליו נכנסתי בגלל המצב והביטולים, אז החלטתי לקחת את החוק לידיים”.

ח’ החליט לרקום דיל עם בעלי השמחה. “אני נותן להם שתי אפשרויות: או לשלם לי מראש דמי סיכון של 3,000 שקלים על כך שהמקום פתוח, ואם והמשטרה תפשוט על המקום – הקנס יהיה עליי. או שאם תהיה פשיטה של המשטרה – הקנס, בעלות של 5,000 שקלים, יהיה על חשבונם", הוא מסביר. "מובן שבתקופת הקורונה, ברוב האירועים האלו התשלום מתנהל ב'שחור' כי אני עדיין צריך את המענק מהמדינה. הנזק שנגרם לי גדול”.

יו”ר התאחדות בעלי האולמות נועם לוי אומר בתגובה, “פנו אליי הרבה אנשים שרצו להתחתן באולם, אבל לא הסכמתי, והם מצאו פתרונות אחרים. בסופו של דבר אי אפשר למנוע מאנשים להתחתן. המדינה מתעלמת לגמרי מהאפשרות שאולמות יקיימו חתונות. במדינה כנראה מעדיפים שזה יתקיים באופן פיראטי כי זה מסיר ממנה את האחריות. המדינה עוצמת עיניים לנוכח החתונות שמתקיימות במחתרת, ובמקום לאפשר לנו לקיים חתונות במתווה של 40־50 איש, אומרים לנו שאי אפשר. זה מה שמגביר את תופעת החתונות הפיראטיות הללו. אין שום פיקוח”.

ממשטרת ישראל נמסר כי "בחודש האחרון המשטרה נתקלה פחות באולמות ובגני אירועים שפתחו בניגוד להנחיות, לעומת מה שהיה בחודשים יולי־אוגוסט, אולם אנחנו נתקלים ביומיום בחתונות הפיראטיות שמתקיימות בדרך כלל במרחבים פתוחים באופן פרטי, ואז המשטרה מגיעה ואוכפת. בביקורות של המשטרה באולמות ובגני אירועים בנקודת זמן זאת, אנחנו נתקלים פחות במקומות פתוחים, ומובן שאם ניתקל – נאכוף זאת במלוא החומרה. ברוב הפעמים שבהן אולם כזה נתפס, מדובר בהלשנה. לפני כחודשיים נתקלנו בתופעה הזאת ואכפנו אותה, ובתקופה זאת, שבה ההנחיות והאירועים משתנים תדיר, הכל משתנה, ואנחנו עם יד על הדופק ומבקשים מהאזרחים לשמור על ההנחיות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *