החלטת בג"ץ: ליברמן מבואס, החרדים צוהלים

בג"ץ קבע כי לא ניתן לבטל את סבסוד מעונות היום לאברכים באמצע השנה. במפלגות החרדיות בירכו על ההחלטה, ליברמן מצר

בג"ץ קבע כי לא ניתן לבטל את סבסוד מעונות היום לאברכים באמצע השנה. השופטים קבעו כי כללי המשפט מחייבים להעניק תקופת מעבר כדי להגן על האזרחים שהסתמכו על כך. את ההחלטה על ביטול הסבסוד קיבלו שרי האוצר והכלכלה לפני כמה חודשים.

סיעת ש"ס מסרה בתגובה לפסיקת בג"צ בנושא המעונות: "ההחלטה המבורכת של בית המשפט העליון לבטל את גזירת המעונות בשנה הנוכחית, מהווה אות קלון לממשלה ועדות נוספת לאופן השרירותי והמתעמר של שר האוצר ליברמן כנגד נשות האברכים. הוכח כי ליברמן פעל מתוך שיקולי נקמה פוליטיים ולהיטות לפגוע בלומדי התורה, כאשר אפילו את זמן ההיערכות המינימלי לא ניתן להם.אנו מקווים כי פסיקה זו תסלול את הדרך לביטולה הסופי של הגזירה ולהסרת החרפה על מהלך שכולו עיוות הצדק והתעמרות קשה בנשים היוצאות לעבודה."

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר: "אני מברך על החלטת הבג"צ לדחות השנה את גזירת ליברמן שמשפחות אברכים תהיינה חייבות לשלם מחיר מלא על המעון של ילדיהם.אמנם בית המשפט לא התמודד עם הנושא עצמו כאשר האישה עובדת והאב לומד תורה, שיימשך הסיבסוד גם בשנים הבאות, והוא רק נתלה בעילה המשפטית שאי אפשר לשנות את הסיבסוד קרוב ובתוך שנת לימודים. אני מקווה כי עד שנה הבאה בעזרת השם נתפטר מהממשלה הרעה הזאת ובעיקר מהאיש הרע והאכזר ליברמן."

עו"ד זלמן בלק המייצג חלק מהעותרים בבגצ המעונות בתגובה ראשונה לרונן כץ בקול ברמה: "תחושת סיפוק מהחלטת בג"ץ להמשיך את סבסוד המעונות לאברכים. ביהמ"ש אמר לשר האוצר שהוא לא יכול לדרוס אנשים בדרך. "

ח"כ יעקב אשר הגיב בשמחה על בג"ץ המעונות: "אפילו שופטי בג"ץ הבינו שהצעד הברוטלי של ליברמן נגד האמהות החרדיות לא עומד בשום מבחן חוקי והגיוני וזרקו אותו מכל המרדגות, אני מברך את ארגון אמת ליעקב והעותרים על עבודה משותפת ונחושה נגד הגזירה הדרקונית הזו. בעזרת השם, עד שנה"ל הבאה הממשלה הרעה הזו תחלוף מן העולם יחד עם שלל גזירותיה."

ח"כ אורי מקלב על פסיקת בג"ץ המעונות: "הבג"ץ משקף בפסיקתו את הדורסנות והרוע של הממשלה להביא גזירה זו תוך פגיעה בכל מנהל תקין בדורסנות מנהלתית ובדרישה לעשות את הדברים באופן מיידי. יחד עם זאת לצערנו גם בפסיקה זו נשארה עדיין הגזירה הנוראה הרודפת נשים המפרנסות את משפחתם – החרב הזו עדיין מתנוססת באוויר ובזה הציבור החרדי לא יקבל את ההגנה מבית המשפט.

יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ יעקב ליצמן בירך על החלטת בג"ץ: "אני שמח שגם שופטי בג״צ הבינו שהרשעות של ליברמן נגד ילדי האברכים אינה ראויה ויש לדחותה. נמשיך להיאבק למען רווחת הילדים ועד לשנה הבאה, נזכה שתיפול ממשלת הזדון הרעה הזו, שפוגעת בערכי הדת והמסורת, מעלה את יוקר המחיה, ונוהגת באטימות וללא חמלה כלפישר האוצר ויו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “אנחנו מצרים על החלטת בג”ץ בעניין שינוי הקריטריונים לקבלת סבסוד על מעונות יום שפוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה”ל, עובדים ומשלמים מסים. נמשיך לפעול בכל הכוח לשילוב כל אזרחי המדינה”. האוכלוסיות החלשות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *