החרדים זועמים על עליזה: ל-100 ילדים בבית שמש אין גן

לטענתם, בעוד ראש העיר הקודם אבוטבול החל בהליך הקצאה והבטיח לטפל בנושא ולדאוג למקום לימודים או לחילופין לשלם את דמי השכירות, ראש העיר הנוכחית עליזה בלוך מתעלמת לחלוטין מהצרכים עם כל מיני טענות

שכונת בר אילן בבית שמש, שכונה שהחל בה לפני מספר שנים הליך התחרדות וב"ה כיום השכונה מונה מאות משפחות חרדיות.

תושבי המקום טוענים כעת כי אין שום מבנה ציבור שהוקצה לתושבי המקום, ומידי חודש מוציאה הקהילה כ20,000 ש"ח על שכירות מבנים. לטענתם, בעוד ראש העיר הקודם אבוטבול החל בהליך הקצאה והבטיח לטפל בנושא ולדאוג למקום לימודים או לחילופין לשלם את דמי השכירות, ראש העיר הנוכחית עליזה בלוך מתעלמת לחלוטין מהצרכים עם כל מיני טענות כמו "שאולי יהיה פתרון ואולי תלמדו במקומות אחרים", או שכלל לא מגיבה לפניות.

לטענת התושבים, האבסורד הגדול שראש העיר עצמה היתה במקום לפני הבחירות וטענה: "נדאג לכולם, לא נפלה בין מגזר למגזר, כל ילד יקבל מקום לימודים" בעוד בפועל בשטח ראש העיר מתעלמת. לאחרונה החלה ראש העיר בהליך הקצאה מהיר לשטח שנמצא בפאתי השכונה למכינה קדם צבאית של ישיבת הכותל, ישיבה שבכלל ממוקמת מחוץ לעיר.

תושבי השכונה זועמים: "איך יתכן לומר שאין מקום לגן לחרדים ואת השטח לתת למכינה קדם צבאית מחוץ לבית שמש???" בעקבות כך החלו בצעדי מחאה כנגד ראש העיר, וכ150 מתושבי השכונה הגיעו הבוקר למשרדי העירייה למחות בפני ועדת ההקצאות.

יוני, תושב השכונה סיפר "ההרגשה היא התעלמות מוחלטת, לראש העיר לא אכפת של-100 ילדים אין גן, על בית כנסת אני אפילו לא מדבר, אנחנו מתפללים בדירות שכורות ובמקלט שכור. אם לא ימצא פתרון נציף את הנושא ונפתח את שנת הלימודים בעירייה, ראש עיר שאומרת שהיא של כולם מוזמנת לעמוד במבחן".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "וועדת ההקצאות היא וועדה מקצועית שרואה לנגד עיניה את כלל הצרכים של תושבי השכונה. הניסיון לייצר אווירת מלחמה היא לא נכונה. רוב תושבי השכונה חושבים ורוצים אחרת. עובדה לכך היא שבמהלך העשר השנים האחרונות הם לא קיבלו כלום מהשלטון הקודם וגם לא באו בטענות כלפיהם בנושא. עם זאת, העירייה ניהלה עם התושבים שיח כדי למצוא פתרון לבקשתם. לצערנו הם בחרו ללכת בדרך של מאבק והפגנות, דרך שלא משקפת את רצונם של רוב תושבי השכונה לחיות בשלום. לגופו של עניין מדובר בדיון על הקצאה זמנית למוסד חינוכי תורני שאנו בטוחים כי יתרום רבות לשכונה ומשקפות את הרצון המשותף שישמור על הסטטוס קוו והסדר הקיים בשכונות בעיר״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *