הנשיאה חיות בדיון הגורלי: "למה לא להמתין לבחירות?"

בג"ץ התכנס הבוקר (שלישי) בהרכב מורחב לדון בעתירה האם ניתן להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה המואשם בפלילים, וזה בשל כתבי האישום נגד ראש הממשלה נתניהו. הנשיאה חיות דחתה את העתירה ונימקה "יש לנו עוד צמתים בדרך שנוכל להכריע בהם. אני לא בטוחה ששמעתי טיעון משכנע לשאלה מדוע להכריע כבר עכשיו"

בג"ץ התכנס הבוקר (שלישי) בהרכב מורחב לדון בעתירה האם ניתן להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה המואשם בפלילים, וזה בשל כתבי האישום נגד ראש הממשלה נתניהו. הערכה היא כי בג"ץ ימנע מקבלת החלטה בנושא. הנשיאה חיות דחתה את העתירה ונימקה "יש לנו עוד צמתים בדרך שנוכל להכריע בהם. אני לא בטוחה ששמעתי טיעון משכנע לשאלה מדוע להכריע כבר עכשיו" לדברי חיות: אין הוראת חוק שמונעת מהמשיב להתמודד בבחירות כמועמד כראש מפלגה. אנחנו לא יודעים מה יהיו תוצאות הבחירות ולאחריהן הסמכות עוברת לנשיא המדינה. למה עכשיו? מדוע לא להמתין אחרי הבחירות?"

"נקלענו למצב שבו העומד בראש אחת הרשימות הגדולות הוגש נגדו כתב אישום חמור וקשה בשלוש פרשות שונות שמלמדות על התנהלויות קשות של נבחר ציבור בתקופת כהונתו", אמרה נציגת 67 העותרים בפתח הדיון. "אנחנו במצב החמור ביותר כשכל הפסיקה כולה מתנקזת לאותה נקודה".

הנציגה אמרה עוד "הרכבת יצאה כבר מהתחנה. אנחנו 62 ימים לפני הבחירות. זאת לא סוגיה פוליטית אלא עקרונית כפי שבית המשפט פסק אותה לגבי שרים. איך אנחנו יודעים שהוודאות המשפטית מביאה לסדר ציבורי? הנה, מחר המשיב (רה"מ) ייסוג מתפקידי השר שלו והכל בגלל הנורמה השיפוטית שקבע בית משפט זה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *