היורה בחייל הוא קצין בכיר בחמאס שכתב: "רק ברזל יביס ברזל"

על פי גורמי הרפואה בבי"ח סורוקה הוא עבר ניתוח ומאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה לחייו. שמו לתפילה בראל בן ניצה.

הותר לפרסום שמו של לוחם מג"ב שנפגע במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה: סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 תושב באר יעקב.

על פי גורמי הרפואה בבי"ח סורוקה הוא עבר ניתוח ומאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה לחייו. שמו לתפילה בראל בן ניצה.

תמונה

מקורות עזתיים מדווחים כי היורה בחייל צה"ל הוא קצין במנגנוני הביטחון של חמאס בדרגה המקבילה לסגן, הוא תושב שג'אעיה וכי הוא הסגיר עצמו לידי חמאס, כדי שיגנו עליו.

בתמונה נוספת של היורה, טרם הירי, נראה שהוא מוצב במקום כחלק מתפקידו. חמאס נהגה גם בעבר להציב חמושים לבושים אזרחי בקו הראשון של העימותים על הגדר. ע"פ רוב, בצעדות השיבה, גורמים אלו הובילו את העימותים על הגדר.

לפני כחצי שעה פרסם דובר משרד הפנים של חמאס, מקום עבודתו של הקצין העזתי שירה לעבר חייל צה"ל, את הפוסט הבא בעמוד הרשמי שלו: "רק ברזל יביס ברזל". זה הפרסום הראשון שלו מזה שלושה ימים.

אחד המגיבים לפוסט כתב: זוהי הצהרה רשמית ולא פרסום של סתם תושב. יש שיראו בכך קבלת אחריות לאירוע היום או לכל הפחות תמיכה פומבית בו. מרבית המגיבים לפוסט מבינים זוהי התייחסות לאירוע בגבול הרצועה.

הלל ביטון רוזן: ‏אם לדרג המדיני אין תכנית לבצע סיכול ממוקד של אחד מהרוצחים השפלים ברצועה, שיוותרו מראש על עוד סבב מביך שיגמר כלא היה.

דובר צה”ל מסר לאחר התקרית הקשה: “מאות מפרי סדר פלסטינים התקהלו משעות אחר הצהריים בסמוך לגדר, בצפון רצועת עזה. בשבוע האחרון נערכו בפיקוד הדרום להפרות הסדר, הגבירו כוננות ותוגברו בסד״כ ימ”ס מג”ב וצלפים מיחידות מיוחדות שהוצבו במרחב הגדר.

במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה”ל. לוחמי צה”ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים.

בעקבות ירי משטח רצועת עזה נפצע לוחם מג”ב באורח אנוש, הלוחם פונה רכוב ומקבל טיפול רפואי בבית החולים. כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה”ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו.הפרות הסדר נמשכו כשלוש שעות. כלל המפגינים פוזרו.”

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *