היכונו לשביתה הגדולה

36 שרים עם משרדים ולא ייתכן שציבור השכירים בישראל הוא זה שישלם את המחיר

מוסדות ההסתדרות אישרו אמש את בקשתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להכריז סכסוך עבודה כללי בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי בישראל.

בקשת הסכסוך אושרה על ידי חברי הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בראשות רפי מסט ומוקדם יותר אושרה בקשת הסכסוך גם על ידי חברי הנהגת ההסתדרות, בישיבה מיוחדת בהשתתפות כל ראשי האיגודים המקצועיים במגזר הציבורי.

על פי מסמך ההכרזה הרשמי שהועבר על ידי ההסתדרות למשרד העבודה והרווחה, הסכסוך הוכרז על רקע כוונת האוצר לנקוט בצעדים חד-צדדיים לפגיעה, הפחתה ושינוי בשכרם, בתנאי עבודתם ובזכויותיהם הפנסיוניות של עובדי המגזר הציבורי. מדובר בכוונה לנקוט בצעדים חד-צדדיים שיש להם השלכה מהותית, ישירה ומשמעותית על זכויות ותנאי עבודתם של העובדים וזכויות הגמלאים – וזאת תוך עקיפה בוטה, פגיעה וזלזול בארגונם היציג ובעצם זכות היסוד לחופש ההתארגנות ולניהול מו"מ קיבוצי.

בין היתר, ההסתדרות מלינה בסכסוך על היעדר תום לב, שבירת הכללים ורמיסת הנורמות המקובלות והנהוגות במשטר דמוקרטי ובמשק הישראלי מזה עשרות שנים, מתוך מטרה להציב עובדות בשטח ולפגוע בזכויות עובדים.

בתוך כך, ההסתדרות כללה בין עילות הסכסוך, גם את כוונת המדינה לפגוע באופן חד-צדדי בגמלתם של מאות אלפי עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, צעד שיגרום לגריעת סכומים ולנזקים מבחינת כספי הפנסיה האמורים לשמש אותם לעת זקנה. יצוין כי המדינה נמנעת מהסדרת הסוגיה מול ההסתדרות, על אף פניותיה.

עילה נוספת לסכסוך נעוצה בדרישת ההסתדרות להסדרה מיידית של תשלום לעובדים שנדרשו לשהות בבידוד על בסיס תעודת מחלה גורפת. נזכיר כי בעקבות פסיקת בג"צ וללא התערבות דחופה של המדינה, ההסדר הקיים צפוי להסתיים בסוף חודש ספטמבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *