הילדה שהותקפה חזרה לבית הספר – עובדים זומנו למתן עדות

בת השבע שהותקפה במודיעין עילית שבה לבית הספר – אחרי כחודשיים וחצי שבהם נעדרה מהלימודים, במקביל, עובדים בבי תהספר זומנו למתן עדות לאחר שנודע כי הם כבר ידעו על הפרשה בתחילתה

אתר וואלה מדווח כי בת השבע שהותקפה במודיעין עילית שבה לבית הספר – אחרי כחודשיים וחצי שבהם נעדרה מהלימודים.

עורך הדין של המשפחה יהודה פריד, סיפר כי הילדה חזרה לספסל הלימודים בשבוע שעבר, אחרי שנעדרה מחופשת פסח. כן דווח כי כמה מעובדי בית הספר הוזמנו למתן עדות שכן הם אלו היו הראשונים לשמוע על המקרה, אך לא דיווחו עליו וטענו כי מוטב שתשוב ללימודים.

אתמול דיווחנו כי ביום שישי חולק להורי התלמידות אגרת של מנכ"ל החינוך העצמאי בו נכתב כי המוסדות ערוכים "לשמירה על שלומן וחינוכן של התלמידות". במכתב צוין כי "מתוך אחריות לשלום הבנות, הננו להבהיר, כי בימים אלה עוסקת המערכת בבירור מקרה מסוים בתחום המוגנות בעיר, כאשר מתחילת התהליך אנו נעזרים בהדרכת הגורמים המוסמכים, אנשי המקצוע והחוק הפועלים בעירנו ועל דעת רב העיר", נכתב.

"פנייה זו באה להבהיר, כי יש למצות את תהליך הבירור על ידי רשויות החוק, תוך התמקדות בהגברת הביטחון האישי של כל תלמדיה באשר היא, הן בבית, הן בשטחי בית הספר והן בדרכה מביתה לבית הספר ובחזרה. אנו מבקשים מכם ההורים לחזור ולשנן כמיטב יכולתכם עם בנותיכם, את כללי המוגנות האישית וגם אנו נעשה זאת בכיתות, באמצעות צוות בית הספר לצורך רענון כללים אלה".

פרקליטו של החשוד קטוסה מותח גם היום ביקורת על מחדלי המשטרה. בשלב הזה של החקירה ובדיקת החומרים שנאספו, ההערכה היא שהילדה אכן נפגעה – אבל אין וודאות שמדובר במעשה שנעשה באונס.

בנוגע למחדלים בחקירה, נמסר, "המשטרה בוחנת באופן יסודי את התנהלות החוקרים, התנהלות בית הספר שבו לומדת הילדה, הרופאה שבדקה אותה וגורמי רווחה שהיו אמורים לדווח למשטרה על המקרה. בתום החקירה תסוכם גם הבדיקה הזאת ויופקו ממצאים ומסקנות, אולי גם אישיות".

אחד הלקחים שנלמדו לפחות, כבר ברור כעת: מה שבעיקר תרם לכשלים בניהול התיק הזה זו העובדה שהיה כאן שילוב של חוקרים זוטרים בתחנה קטנה עם פיקוח והנחייה של שתי תובעות צעירות זוטרות מהפרקליטות הצבאית, כשכל הדרגים הבכירים במשטרה ובצה"ל כלל לא היו בתמונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *