היסטוריה בתעסוקת חרדים: הסכמות לשיפור השכר של 600 עובדי ביה"ח מעייני הישועה

לאחר כשנתיים של משא ומתן ומספר חודשי מאבק, ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת בית החולים מעייני הישועה בבני ברק הגיעו להסכמות על שיפור תנאי העסקתם של מאות עובדי מחלקות המינהל, המשק והפרא-רפואיים (כגון עובדי מעבדה, רנטגנאים ועובדים סוציאליים). אמש נרשמה היסטוריה כשהצדדים חתמו על מתווה ביניים המכיל מספר הסכמות דרמטיות.

פריצת הדרך במשא ומתן הביאה להסכם ביניים לתקופה של 8 חודשים אשר במהלכם התחייבה הנהלת בית החולים להמשיך בדיונים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. מטרת ההסכם הקיבוצי הסופי תהיה השוואת תנאי העובדים לתנאים הנהוגים בבתי החולים הממשלתיים. הצדדים סיכמו כי יפעלו במשותף מול משרד האוצר ומשרד הבריאות במטרה להבטיח את הגדלת תקצוב בית החולים.

בהסדר הביניים סוכם בין היתר כי ההנהלה תגדיל ל-7.5% את ההפרשות לקרן השתלמות לעובדים המקבלים כיום 5%, תשווה את דמי ההבראה לעובדים המקבלים פחות מהנהוג בשירות המדינה, תגדיל את התגמולים לפנסיה בחצי אחוז ותשלם תמריץ שנתי לעובדי כוח עזר שאינם מקבלים אותו כיום. עוד סוכם על מכסת ימי הצהרה, הגדלת מספר ימי הבחירה, קצובת ביגוד ומתן ימי השתלמות בתשלום לעובדים במקצועות הפרא-רפואיים.

נזכיר כי לפני חודש חתמו ההסתדרות והנהלת מעייני הישועה על הסכם נוסף, שהסדיר את תנאי ההעסקה של האחים והאחיות בבית החולים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *