היסטוריה: נחל האסי ייפתח לרשות הציבור

הבוקר הכריעה השופטת בעתירתה של תנועת ש״ס בנוגע לסוגיית נחל האסי, כי על הקיבוץ והמדינה לדאוג לפתיחה מלאה של הנחל התכול והיפה.

 

הבוקר הכריעה השופטת בעתירתה של תנועת ש״ס בנוגע לסוגיית נחל האסי, כי על הקיבוץ והמדינה לדאוג לפתיחה מלאה של הנחל התכול והיפה.

השופטת קבעה כי המדינה תפעל בהקדם ובכל הכלים העומדים לרשותה למניעת החסימה אל החוף הירוק, בדרך המובילה אליו והסרת המחסומים לכל אורכו, רוחבו ובקרבתו של נחל האסי. ביהמ"ש הורה לקיבוץ ניר דוד לקדם תוך 60 ימים הסדר תכנוני לפיתוח נחל עמל קדום, ככל שהקיבוץ לא יפעל לקידומה תיטול לידייה רמ"י את התוכנית תוך הרחבת הקו הכחול וביצועה בהקדם.

יו״ר שס הרב אריה דרעי מסר: ״ גם הבוקר תיקנו עוול חברתי! בית המשפט נענה לדרישתנו – נחל האסי ייפתח לכל אזרחי ישראל. תנועת ש"ס הוכיחה היום שוב שהמאבק על צדק חברתי הוא דרך חיים ולא סיסמת בחירות. מברך את חברי המאבק לשחרור נחל האסי ואת ח"כ עו"ד משה ארבל על הדרך, ההתמדה והחתירה לשוויון אמיתי.״

ממשחררי האסי נמסר: ״זהו יום משמח ומרגש. לאחר מאבק ציבורי עיקש של כשנתיים,החלטת בית המשפט מהיום מכירה סוף סוף בזכותו של הציבור על המשאב הציבורי ומבינה שלא יתכן שקבוצה קטנה של כ-300 בתי אב תחזיק במפתח לנכס ציבורי. בית המשפט מאלץ את המדינה לקחת אחריות ולהבטיח גישה חופשית אל הנחל לכל אורכו, ללא גדרות או מחסומים וכן לקדם את הפארק בקצה הקיבוץ. עמותת 'משחררים את האסי' מרוצה שעמדתה המאזנת בין הזכות של הציבור למשאב הטבע הציבורי באיזון עם חיי הקיבוץ התקבלה במלואה, ואנחנו ממתינים בשמחה לעקוב ולוודא שהיא מתבצעת בהתאם לחוק".

העותר ח״כ משה ארבל (שס): ״היום נרשמה היסטוריה במדינת ישראל. בית המשפט קבע במפורש שחסימת הגישה אל הנחל וגדותיו איננה חוקית. האלימות כנגד תושבי בית שאן ואזרחי ישראל באמצעות חברות שמירה תיפסק. ותנועת שס הוכיחה היום פעם נוספת שצדק חלוקתי איננו רק סיסמה אלא דרך חיים של ממש.
אני מודה ליושב ראש שס הרב אריה דרעי על ההשראה והגיבוי ולעורכי הדין ישראל באך אליעזר רודין ותום דורון על עבודה משפטית מאומצת ויסודית״

עו״ד ישראל באך היועמ״ש של תנועת שס מסר כי: ״היום נקבעה הלכה חשובה והיסטורית על ידי בית המשפט המחוזי שתביא לסיום ההתעמרות של בעלי ההון מהקיבוצים ושליטתם במשאבי הטבע הציבוריים. אני שמח על ההחלטה ומרשתי תנועת שס בהחלט הוכיחה עמידה מרשימה ואיתנה על זכויות הציבור הממודר והמוחלש ומשמשת לו לפה גם בזירה המשפטית״

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. גם בבני ברק אפשר יהיה לטייל ולסוע בשבת

    אז בדיוק כמו שיגיעו המוני עם ישראל לחרב את הפינה היפה הזו שלא המדינה השקיעה וטיפחה ולעשות על האש ומוזיקה ובלגן, אז בעצם אפשר לעשות את אותו דבר בכל מקום שהוא ציבורי ולא פרטי, כלומר אפשר בבני ברק, בבית שמש, בירושלים בכל פינה ובכל שכונה מחילונית ועד דתית, נכון?
    שיהיה לנו בהצלחה בדרך למדינה מתוקנת

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. אתר בזוי שכמותכם מפיצים שנאה ושקרים

    הנח לא יפתח בתוך הקחבוץ ולא יעזור לכם

    אורי |
    הגב
  3. שקר וכזב אתם מפרסמים הונאה לציבור!

    אתם מפרסמים שקרים ממומנים על ידי קבוצה דוחה משחרת לריב וגורמים להונאת הציבור כי זה לא מה שהשופטת החליטה, אבל כמובן שהאמת כבר מזמן רחוה מלעניין אתכם. הוחלט שהשערים לא יפתחו וכל תכנון יתחשב בצרכי הקיבוץ ויעשה באופן שלא יפגע בתושבים! שזה ממש לא פתיחת השערים באופן גורף, איך אתם לא מפסיקים לשקר במצח נחושה לציבור שממשיך להגיע לשערי הקיבוץ שלא יפתחו הפעם בהחלטת בית משפט!

    אורי |
    הגב
  4. לפרסומים אחרים מדובר רק בפתיחה חלקית רק לחוף המערבי של הנחל

    בית המשפט המחוזי בחיפה קובע: זכות גישה חלקית לנחל האסי
    שרון-נתנאל קובעת שעל המדינה להסדיר את הגישה, תוך איזון עם זכויות חברי קיבוץ ניר דוד בשלב זה תתאפשר גישה לחוף המערבי של הנחל – במגבלה של שעות, מספר המבקרים והפעילות המותרת
    ▪ ▪ ▪
    יש להעניק לציבור גישה לנחל האסי העובר בקיבוץ ניר דוד, אך לא בצורה בלתי מוגבלת. כך קובעת (יום ה', 26.8.21) שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, תמר שרון-נתנאל. היא הורתה לקיבוץ להגיש בתוך חודשיים תוכנית שתסדיר את הגישה לנחל, ולמדינה – לקבל החלטה בתוך 18 חודשים.

    שרון-נתנאל קיבלה חלקית את עתירת ח"כ משה ארבל וש"ס, אשר דרשו לפתוח מיידית את הגישה לנחל ללא כל מגבלה. היא מותחת ביקורת על כך שלא עשו דבר במשך שנים רבות, אם כי קובעת שאין המדובר בשיהוי המצדיק לדחות את העתירה; אומרת שהעתירה הוגשה בצורה בלתי נאותה, כולל מידע שלא נמסר במסגרתה; דוחה את הטענה לפיה מניעת הגישה לנחל נובעת ממניעים גזעניים; ומביעה צער על כך שסירבו לקבל את הצעת הפשרה לה הסכים הקיבוץ ועמדו על קבלת העתירה במלואה.

    מהאתר של יואב יצחקי |
    הגב