היפניות במחאה על נעלי עקב במקומות העבודה

עכשיו יש מי שזועק בקמפיין ויראלי ברשתות החברתיות נגד נעלי עקב. נשות קנדה ונשות יפן ממש מוחות על להגיע בנעלי עקב למקום העבודה. גם אצלינו היתה מחאה כזו ב-2015, אין ספק שיותר נח בסניקרס, אבל בייצוגיות נעלי עקב לוקחות בגדול

ביפן זו ממש דרישה שנשים צריכות לציית לה, ולהגיע למקום העבודה בנעלי עקב. היום (ב') שלחה קבוצה נשים יפניות עצומה לממשלת יפן במחאה של הכפייה על נשים לנעול נעלי עקב במקומות העבודה.

אין ספק שכדי להגיע למקום עבודה ייצוגית יותר. נעלי עקב עוזרות לנו בנראות שלנו, אבל מה יהיה עם נגיע בסניקרס או בנעל שטוחה, כן ברור זה הרבה פחות ייצוגי. למרות שטרנד הנעלים בעולם ותצוגות אופנה הכי נחשבות, הופך יותר לסיסמא: מה שהכי נח לך, ולא מעט אנחנו רואים תצוגות עם נעלי ספורט או סנדלים שטוחות.

אחרי קנדה הגיעו היפניות לזעוק את זעקתן על נעלי העקב בקמפיין #KuToo, משחק מילים ביפאנית "קוטסו" (נעליים) ו"קוטסוו" (כאב). את הקמפיין משיקה השחקנית יומי אישיקאווה, והוא זכה מהר מאוד ל-19 אלף חתימות ברשת. מובילות הקמפיין טוענות שכשאת מחפשת מקום עבודה כמעט חובה עליך להגיע בנעלי עקב.

השחקנית יומי אישיקאווה // צילום: אינסטגרם

אישיקאווה אמרה היום: "שלחנו עצומה הקוראת לקבוע חוקים האוסרים על עובדות לנעול נעלי עקב ורואים בזה אפליה", והוסיפה כי נפגשה עם נציגה רשמית של המשרד, שהפגינה אהדה לעצומה: "היא אמרה לנו שזו הפעם הראשונה שקולות מהסוג הזה הגיעו למשרד. זה הצעד הראשון בדרך להשגת המטרות שלנו".

בציוץ שפרסמה השנה התלוננה אישיקאווה על דרישה בבית מלון יפני לנעול נעלי עקב, מה שהפך ויראלי והוביל אותה להשיק את הקמפיין נגד נעלי העקב. "כשהבנתי שכל כך הרבה נשים מתמודדות עם אותה הבעיה החלטתי להשיק את הקמפיין".

נעלי העקב כבר עמדו במחאות גם אצלינו ב- 2015 עלתה מחאת הדיילות נגד הדרישה שהן תנעלנה נעלי עקב עד סיום העלאת הנוסעים למטוס. הדיילת דניאלה חן שנור העלתה פוסט לפייסבוק בעניין נעלי עקב: "אנחנו לא קמות נגד הדרישה להיות מטופחות, נקיות, מאופרות וחייכניות – זה משהו שבא לנו באופן טבעי. אנחנו דורשות לא להיות מופלות בשל המגדר שלנו ולעבוד בבטחה, דבר שללא ספק מגיע לנו" כתבה בפייסבוק והסבירה את שגרת חייהן של הדיילות: "עזרה לנוסעים עם מזוודות ששוקלות לפעמים 15 קילו ויותר, עזרה בהושבת נוסעים שקשה להם ללכת לבד להגיע למקומם, הזזת קונטיינרים ועגלות כבדים, הליכה מרובה במטוס כדי לעזור לנוסעים שצרכים שמיכות, כריות, מים ושלל דרישות אחרות".

גם זה קרה ב-2015, בפסטיבל קאן התנצלו המנהלים לאחר שנאסר על נשים לדרוך על השטיח האדום כשלא נעלו נעלי עקב. למרות זאת המשיכו בפסטיבל להקפיד על קוד הלבוש ונעילת נעלי עקב. והיתה גם כוכבת ההוליוודית שהעיזה ומחתה כשצדע יחפה על השטיח.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *