היקף המסחר בין ישראל למחוז סצ'ואן הגיע ל1.4 מילארד דולר

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש אמש עם מזכיר מפלגת מחוז סצ'ואן, Peng Qinghua, פנג צ'ינגחואה, המבקר לראשונה בישראל עם משלחת בת 300 מנהיגים ואנשי עסקים.

הנשיא ברך את המזכיר עם הגעתו לישראל ולירושלים הבירה, ואמר: "אני שמח לראות אותך כאן היום, לצד נציגים ממשלחת מנהיגים ואנשי עסקים. היחסים בין המדינות שלנו בנויים על הקשר ההדוק בין אזרחינו ב-30 השנים האחרונות. לאורך השנים ביקרתי בסין שלוש פעמים וראיתי את התפתחות היחסים בניינו והיום הם קרובים יותר בזכות הקונסוליה הישראלית בצ'נגדו וטיסות ישירות לתל אביב."

עוד הוסיף הנשיא: "כשהייתי קטן, חלמתי שיום אחד נהיה מיליון איש כאן בישראל. עכשיו אנחנו כמעט תשעה מיליון ישראל, מתוכם שבעה מיליון יהודים. בהשוואה ל-90 מיליון אזרחי סצ'ואן אנו קטנים, אבל יש לנו חלומות גדולים ויחד אנו יכולים להגשים אותם. ברפואה, טכנולוגיה, אנרגיה ומו"פ, יש לנו הרבה מה ללמוד אחד מהשני. בשנה שעברה, פתחנו מרכז הכשרה חקלאי שיכול להפוך לחלוץ עבור שיתופי פעולה גדולים אף יותר. לאחרונה גם חתמנו על הסכם לפיו נעבוד יחד יותר בתחום הבריאות והרפואה."

מזכיר המפלגה במחוז סצ'ואן, פנג צ'ינגחואה הודה לנשיא על הזמנתו לפגישה בבית הנשיא ואמר: "בעשורים האחרונים היחסים הבילטרליים התפתחו עד כדי חתימה על ההסכם 'שותפות כוללת בחדשנות'. בביקור שלי כאן בישראל כבר נחתמו עשרות חוזים על מנת להרחיב את שיתוף הפעולה במגוון רחב של תחומים בניהם: מסחר, השקעה, תרבות, תיירות ורפואה."

מזכיר המפלגה הדגיש ואמר: "אני שמח לבשר כי מספר הטיסות הישירות בין תל אביב לג'נג דו עתיד לעלות לכ-3 טיסות שבועית. בשנה האחרונה היקף המסחר בין ישראל למחוז סצ'ואן הגיע ל1.4 מילארד דולר, אנו צופים כי הגדלת מספר הטיסות הישירות יעזרו בהגדלת היקף המסחר עוד יותר."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *