הישג לנתניהו: הסכם שלום עם מרוקו

אחרי איחוד האמירויות, בחריין וסודן –  כעת גם מרוקו  הודיעה כי היא מנרמלת את יחסיה עם ישראל.

אחרי איחוד האמירויות, בחריין וסודן –  כעת גם מרוקו  הודיעה כי היא מנרמלת את יחסיה עם ישראל. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ בחשבון הטוויטר שלו שמרוקו הסכימה להגיע לשלום מול ישראל.  עוד פריצת דרך היסטורית", הודיע טראמפ בטוויטר. "שתי חברותינו הקרובות, ישראל ומרוקו, הסכימו על יחסים דיפלומטיים מלאים. פריצת דרך ענקית לשלום במזרח התיכון". טראמפ אמר כי ישראל ומרוקו יפתחו בקרוב את משרדי הקישור בתל אביב וברבאט, ובסופו של דבר יקימו גם שגרירויות זו אצל זו. מהבית הלבן נמסר כי ישראל ומרוקו יקיימו שיתוף פעולה כלכלי ותרבותי לקידום היציבות במזרח התיכון.

מאל על נמסר: "החברה תחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזבלנקה בכפוף להשגת כלל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות. החברה בוחנת זה זמן רב את ההיתכנות הכלכלית והמבצעית להפעלת טיסות ישירות למרוקו הצפויות להיות פופולריות ביותר בקרב הקהל הישראלי" (

מדובר בעבודה מאומצת בת שנתיים של ג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ והיא שהביאה לפריצת דרך. כל הפרטים סוכמו, כולל טיסות ישירות בין המדינות. בשלב ראשון יוקמו נציגויות הדדיות ובהמשך ככה"נ שגרירויות. בכיר בבית הלבן: "זה יהיה השלום הכי גדול מהארבעה. המרוקנים רוצים בכך"

כחלק מהעסקה ארה"ב מכירה בסהרה המערבית כחלק ממרוקו. מדובר בשטח שנמצא במחלוקת בינלאומית היסטורית במשך עשרות שנים. טראמפ הודיע כי, "מרוקו הכירה בארצות הברית בשנת 1777. לכן ראוי שנכיר בריבונותם על סהרה המערבית". הוא הוסיף כי הצעתה של מרוקו לבדלנים שיקימו אוטונומיה נרחבת בסהרה המערבית היא הצעה "רצינית, אמינה ומציאותית, שמהווה את הבסיס היחיד לפתרון צודק ומתמשך לשלום ולשגשוג".

בעקבות ההסכם מטוסים ישראלים יוכלו לטוס בשמי מרוקו. ישראל כבר טסה היום מעל מצרי ג'יברלטר, אך אישור לטוס מעל מרוקו יקצר את הטיסות לטנריף.

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *