הכוח בידים שלנו – לפעמים תלונה חרדית בודדת משנה את כל התמונה

את הסיפור הזה כדאי לנו ללמוד, הנה תלונה בודדת ששלח אזרח פשוט גרמה לשינוי רוחבי שיהיו לו גם השלכות עתידיות, אולי גם אנחנו במכתב שנשלח על תופעה שמציקה לנו, נצליח לשנות את המציאות.

השבוע הודיע המפקח על הבנקים, כי בעקבות תלונה שהגיעה אליו, הורה לבנק הפועלים להחזיר ללקוחות 7 מליון ש"ח, זאת לאחר שהבנק גבה עבור שליחת מסמכים בדואר רשום 11.8 ש"ח בהתאם למחיר המחירון של דואר ישראל, בעוד קיבל מהדואר הנחת כמות ושילם 5 ש"ח פחות.

את הסיפור הזה כדאי לנו ללמוד, הנה תלונה בודדת ששלח אזרח פשוט גרמה לשינוי רוחבי שיהיו לו גם השלכות עתידיות, אולי גם אנחנו במכתב שנשלח על תופעה שמציקה לנו, נצליח לשנות את המציאות.

הציבור החרדי נתקל לא פעם מול מקרים בהם בבנקים שולחים קודי אימות אך ורק ב SMS ללא אפשרות לקבלת קוד בשיחה קולית, אמנם נוספה בהוראות המפקח על הבנקים סעיף המחייב את הבנקים לשלוח קוד אימות גם בשיחה קולית אך בפועל בחלק מהבנקים ישנם שירותים אותם אין אפשרות לקבל ללא SMS.
כך גם בכל הנוגע לשליחת התראה על צ'ק שעומד לחזור עקב חוסר כיסוי מספק בחשבון, בעוד נציגי יהדות התורה דאגו לתיקון בחוק כך שתהיה חובה לשלוח את ההודעה באופן שיגיע גם ללקוחות בעלי פלאפון כשר, בפועל חלק מהבנקים מסתפקים בשליחת SMS, וגורמים נזק עצום ללקוחות שלא מודעים לכך שהצ'ק עומד לחזור וסופגים תשלום עמלות וירידה של חיווי האשראי בעקבות כך. כסביר להניח שאם בכל פעם שנתקל בהפרה כזו נפנה למפקח על הבנקים, המציאות עשויה להשתנות. כך גם לגבי ההמתנה הבלתי הגיונית לעיתים לקבלת פגישה בסניף הבנק, ככל שנשקיע ונטרח לשלוח פניה, יש סיכוי שנשנה זאת. הבחירה כיצד לנהוג בידים שלנו.

הדבר נכון לא רק לגבי הבנקים אלא גם לנושאים נוספים המציקים לנו, מלרטון ולקטר לא נרוויח מאומה, עדיף להשקיע מס' דקות ולכתוב פניה לגוף הרלוונטי, אכן לא תמיד זה עוזר ורבות מהפניות לא זוכות להתייחסות, אך מאידך מלרטון בוודאי לא יצא מאומה ואילו שליחת מכתב מביאה תועלת לפחות בחלק מהמקרים, ועשויה אף להוביל לשינוי רוחבי.

חשוב לדעת כי במקרים בהם נראה לכם כי המכתב ששלחתם לא זכה למענה ענייני ולא הועיל במאומה, הרי שהניסיון מלמד כי במשך הזמן להצטברות של פניות על אותו הנושא בהחלט עשויה להיות השפעה, כך לדוגמא גורמים במשרד התחבורה עמם שוחחנו מציינים כי כאשר משרד התחבורה מקבל פניות מהציבור על צורך בהגברת תדירות של קווים מסוימים וכדומה, לא פעם הפניות אכן גורמות לשינוי (בעיקר כאשר מגיעים פניות רבות על אותו נושא) גם הוא אינו נראה באופן מידי, למעלה מכך גם במקרים בהם אין די בפניות לבדם כדי לבצע את השינוי הנדרש, הרי שהפניות מציפים את הבעיה ובהמשך כאשר פונים העסקנים ושלוחי הציבור לפעול בנושא הדבר מסייע להם להוכיח את הצורך הקיים ולהצליח להוביל לשינוי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *