הכונו לביאת המסיכה

המדינה צפויה לחלק מסכות לכולם

בתחילת המערכה כנגד הקורונה, הסבירו לעם היושב בציון כי מסיכות, לא רק שלא מועילות, הן עלולות להזיק ונועדו רק לצוותי הרפואה.

בעוד שבאסיה, שנלחמה בהצלחה ובגבורה בנגיף, ראינו את כל האוכלוסייה מסתובבת עם מסיכות, הרי שכאן לא ראינו ברחובות אנשים עם מסיכות, כי הרי הסבירו "שזה עלול להיות מסוכן לנו". אך למרות זאת היו שלא האמינו להמלצות משרד הבריאות ורכשו מסיכות. אותם אלו, שידרו לחץ כלפי יבואנים זריזים, שהחליטו שהם יכולים לעשות את "המכה של חייהם", כך נוצר מצב שמסיכה שטרום הווירוס נמכרה ב3 דולר, החלה להימכר ב"און ליין", במחירים של עשרות שקלים עד כדי מאות שקלים.

ביומיים האחרונים, החל טפטוף מידע ע"י רופאים בכירים וראשי מערכת הבריאות, שאכן נשקלת המלצה גורפת לאזרחי המדינה, לחבוש מסיכה, מבחינת אם לא יועיל בוודאי שלא יזיק.

המחשבה מאחורי ההמלצה הינה, שבמידה ואדם חולה יחבוש מסיכה, הרי שהסיכון שידביק מישהו אחר קטן משמעותית, לגבי מניעת ההידבקות בווירוס באמצעות מסיכה, הדעות חלוקות בנושא.

הנגיף, נזכיר, מועבר באמצעות מערכת הנשימה. הוא נפלט בטיפות קטנות של רוק מפיו של אדם חולה, ונספג בריריות (פה, עיניים ואף) של מי שעומד סמוך לחולה בזמן דיבור, שיעול או התעטשות. לכן, מסכת פנים עשויה לסייע במניעת הדבקה

אך מה יעשה העם היושב בציון וגם כשממליצים לו לחבוש מסיכה, כמעט ואין בנמצא? ואלו שישנן, עולות במחיר של ארוחת חג?

נכון לעכשיו, על פי מה שמודלף ולא בצורה מסודרת ממשרד הבריאות, עדיין אין מספיק מסכות לכולם, ולכן ימליץ המשרד בשלב הראשון, למי שאין בידיו מסכות זמינות, לאלתר כיסוי לאף והפה באמצעות בד כלשהו, כמו צעיף. בהמשך, ייערך המשק לייצור המוני של מסכות, ואז המדינה צפויה לחלק מסכות לכולם. עוד נקבע כי ניתן יהיה לעשות במסכות כאלה שימוש חוזר, על אף שהן חד פעמיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *