הכירו: הרב לאו מינה 14 דיינים חדשים

נשיא בית הדין הגר״ד לאו מינה ארבעה עשר אבות בתי דין חדשים בבתי הדין הרבניים

 

בכינוס מיוחד שנערך היום (שני) בלשכת נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו, בהשתתפות שר הדתות הרב יצחק ועקנין וראשי אבות בתי הדין מירושלים תל אביב וחיפה, מונו ארבעה עשר אבות בתי דין חדשים בבתי הדין הרבניים ברחבי הארץ. מינוי האבדי״ם הושלם לאחר פעילות מאומצת של הרב הראשי יחד עם שר הדתות לאשר את המהלך באופן סופי למרות תקופת הבחירות. הדבר מהווה בשורה חשובה לבתי הדין, כשמיום מינוי הדיינים החדשים ובמשך ארבע שנים לא מונו אבות בתי דין חדשים.

נשיא בית הדין הגדול הגר״ד לאו פתח את הכינוס בחיזוק לדייני ורבני ישראל אל מול המתקפה הפרועה בעת האחרונה על כלל הציבור הדתי ועל שירותי הדת בפרט מתוך מטרה להשיג רווח פוליטי זול על ידי כך. הרב הראשי אמר: ״אנו נמצאים בימים לא פשוטים בהם למרות שרבני ודייני ישראל עושים הכל בכדי לסייע לכל אזרחי ישראל ישנם אנשים שמתוך חשבונות של רווח פוליטי כזה או אחר מטילים דופי בעבודתם החשובה. אני רוצה להודות לכולכם שלמרות כל רעשי הרקע אתם ממשיכים לעשות את הדברים בצורה הנכונה ולעשות את המוטל עליכם בצורה הראויה והנכונה״. בהמשך הודה נשיא בית הדין לשר הדתות הרב יצחק ועקנין על עמידתו לצד דייני ישראל וסיועו להשלמת המהלך. בסיום דבריו בירך הרב הראשי את אבות בתי הדין החדשים והממשיכים ואיחל להם שיזכו לסייעתא דשמיא ולדון דין אמת לאמיתה של תורה.

השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין הצטרף לברכתו של נשיא ביה"ד הגדול ואמר: ״אני רואה כזכות יחד לפעול יחד עם נשיא בית הדין הגר״ד לאו למענכם הדיינים, ברגע שפנה אלי הרב הראשי עמדתי לרשותו בכדי לקדם את העניין במהירות האפשרית תוך דילוג מעל כל המכשולים אשר נערמו בדרכינו. אני אמשיך לסייע לדייני ישראל ואעשה כל שביכולתי על מנת לשפר את תנאיהם. כמו כן מתבצעים בימים אלו הכנות לשיפור ושדרוג מבני בתי הדין ברחבי הארץ בכדי שיתנו מענה אנושי והולם לכל באי בתי הדין, הדיינים והמתדיינים.״

הדיינים שמונו לאבות בתי דין הם: הרב ישי בוכריס, ביה"ד האזורי אשקלון; הרב מאיר כהנא, ביה"ד האזורי אשקלון; הרב אליהו אריאל אדרי, ביה"ד האזורי באר-שבע; הרב ישראל דב רוזנטל, ביה"ד האזורי חיפה; הרב מרדכי טולידאנו, ביה"ד האזורי ירושלים; הרב יצחק אושינסקי, ביה"ד האזורי ירושלים; הרב שלמה תם, ביה"ד האזורי ירושלים; הרב יצחק רפפורט, ביה"ד האזורי נתניה; הרב רפאל בן שמעון, ביה"ד האזורי נתניה;הרב אברהם מייזלס, ביה"ד האזורי פתח-תקוה; הרב ציון אשכנזי, ביה"ד האזורי רחובות; הרב יהודה שחור, ביה"ד האזורי רחובות; הרב יצחק מרוה, ביה"ד האזורי תל-אביב; הרב צבי בירנבאום, ביה"ד האזורי תל אביב.

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אושינסקי אחד המושחתים. להיזהר ממנו

    אושינסקי מושחת!

    רינת |
    הגב