הכנסת התפזרה. בחירות בז' חשוון – לפיד ראש הממשלה

הכנסת ה-24 התפזרה. ישראל יוצאת לבחירות. יום הבחירות 1.11 השבעת הכנסת ה-25 ב-7/8.11

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים וארבע, התשפ"ב-2022. בקריאה השלישית תמכו 92 חברי כנסת ללא מתנגדים. הבחירות יתקיימו ב-ז' בחשוון 1.9. יאיר לפיד ייכנס בחצות לכסא ראש הממשלה.

מוצע לקבוע כי הכנסת העשרים וארבע תפוזר לפני גמר כהונתה, וכי הבחירות לכנסת העשרים וחמש תיערכנה ביום ז' בחשוון התשפ"ג, 1 בנובמבר 2022. מליאת הכנסת דחתה את ההסתייגות של סיעות האופוזיציה לפיה במקום 1 בנובמבר, הבחירות יתקיימו ב-25 לאוקטובר.

עוד מוצע לקבוע כי התוספת האחידה המשולמת לסיעות לאחר הבחירות לפי סעיף 3 לחוק המימון תהיה 1.4 יחידות מימון במקום יחידה אחת, בהתחשב בהוצאות הקבועות המתחייבות של כל הסיעות וכדי לצמצם את הפגיעה בסיעות הקטנות. כמו כן, מוצע לקבוע כי רשימת מועמדים חדשה תוכל לבקש מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות שלה בשיעור של עשר יחידות מימון, במקום בשיעור של 70% מעשר יחידות מימון.

בדברי ההסבר נכתב: "על פי סעיף 34 לחוק-יסוד: הכנסת, מוצע לפזר את הכנסת העשרים וארבע לפני תום תקופת כהונתה. עקב קיום חמש מערכות בחירות לכנסת בפרק זמן של פחות מארבע שנים, המפלגות מתמודדות עם קושי ניכר בניהול המשאבים הציבוריים המוקצים להן בחוק. משאבים אלה נועדו לשמש את המפלגות לפרקי זמן ממושכים יותר בין תקופת בחירות אחת לאחרת, ולפיכך מוצע להתאים לנסיבות הייחודיות שנוצרו את הכללים לעניין ההלוואות שניתנות לסיעות הכנסת על חשבון מימון ההוצאות השוטפות."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יאיר לפיד ונפתלי בנט וגדעון סער ואיווט ליברמן וכו' ימח שמם וזכרם שם רשעים ירקב

    אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב