הלהיט החדש של מוטי שטיינמץ לכבוד מעמדי הש"ס

"בזכות התורה". הלהיט החדש של מוטי שטיינמץ לכבוד מעמדי הש"ס של דרשו.

את השיר מבצע אמן הרגש ר' מוטי שטיינמץ לכבוד מעמדי סיומי הש"ס, והוא הולחן ע"י צמד היוצרים אלי קליין ואיצי ברי ^ על המקהלה הופקד ר' פנחס ביכלר ומקהלת מלכות ובהפקת *שלום וגשל, המפיק המוזיקלי של מעמדי סיום הש"ס של דרשו.

"בְּשָׁעָה שֶׁאָמְרוּ ישראל נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּזְכוּת התּוֹרָה וְלומדיה יִנָּצֵל הָעוֹלָם בִּשְׁבִיל שׁוֹשַׁנָּה זוֹ יִנָּצֵל הַפַּרְדֵּס"
*
אין ספק שזה עומד להיות הלהיט הגדול ביותר של החורף. לרגל סדרת מעמדי סיום הש"ס של ארגון 'דרשו' ברחבי תבל, התאגדו יחד מיטב אמני הזמר החסידי בארץ ובעולם, להפקת שיר מרגש ומרומם שילווה את המעמדים הכבירים בהם ישתתפו רבבות מסיימי ש"ס בכל רחבי העולם, בישראל, בארה"ב, בפריז, בלונדון, במנצ'סטר, בדרום אפריקה ובבלרוס.

מילות השיר נלקחו ממדרש ויקרא רבא. השיר מבטא במילותיו המיוחדות את השמירה של לומדי התורה על כלל עם ישראל, בפרט בתקופה זו, בה עם ישראל זקוק יותר מכל לישועה, דברים אשר מקבלים דגש במילות השיר: "בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם".

"הטקסט והלחן של השיר הזה מעוררים גאווה, רוממות ואהבת תורה" מסביר אלי קליין. המלחין, "השיר הזה רץ לי בראש מאז שהלחנתי אותו עם שותפי איצי ברי לפני כשנתיים, וידעתי כל הזמן שמדובר בזהב, ורק צריך להמתין לזמן מתאים כדי לחשוף את השיר. בשיתוף פעולה עם המפיק שלום וגשל החלטנו כי אין ספק שהזמן המתאים ביותר לחשיפת השיר הוא מעמדי סיום הש"ס של 'דרשו' שייערכו בחודשים הקרובים ברחבי תבל".

"זה לא עוד שיר של אלבום" מוסיף קליין. "זה שיר למעמד היסטורי לכבודה של תורה. מעמד שבו ישתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל ורבבות תלמידי חכמים מסיימי ש"ס. מבחינתי אין כבוד גדול מלהלחין שיר ושיבוצע דווקא עבור 'דרשו' – הארגון התורני הגדול בעולם, ועבור מעמד כה מיוחד ומושקע לכבודה של התורה ולומדיה".

מילות השיר:

בְּשָׁעָה שֶׁאָמְרוּ יִשְׂרָאֵל
נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע
אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא

בִּזְכוּת הַתּוֹרָה וְלוֹמְדֶיהָ
יְנַצֵּל הָעוֹלָם
בִּשְׁבִיל שׁוֹשַׁנָּה זוֹ
יְנַצֵּל הַפַּרְדֵּס

בִּזְכוּת א שׁוּרָה
א גְּמָרָא, א סְבָרָא
אֲוָעַק-גֶּעשְׁטֶּעלְט
בּוֹיְעֵט דִּי גאנצע וועלט

בִּזְכוּת אָה הָלְכָה יוֹד
א גְּמָרָא יוֹד
אֵין תּוֹרָה געצעלט
א דָּרְשׁוּ יוֹד

 

קרדיטים:
הפקה: שלום וגשל
לחן: אלי קליין ואיצי ברי
עיבוד והפקה מוזיקאלית: אלי קליין & איצי ברי
קולות: מלכות.
עיבוד קולי: פנחס ביכלר
תופים: אבי אבידני
גיטרות מנדולינה ובס: נחמן הלביץ
כינורות: אייל שילוח וחבורתו
חליל: דור אסרף
מיקס ומאסטרינג: אלי קליין & איצי ברי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *