הלילה: שני שיגורים לעבר עוטף עזה – צה"ל תקף

אזעקות נשמעו הלילה במועצה האזורית שער נגב. במהלך הלילה כלי טיס של חיל האוויר תקפו מתחם צבאי של החמאס לאחר שזה שיגר רקטות לישראל

שוב חם בדרום: אזעקת צבע אדום נשמעה לפנות בוקר במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית שדות נגב. קודם לכן תקף צה"ל יעדים של חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר שהתקיפה הגיעה בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל אתמול. כלי טיס של חיל האוויר תקפו מתחם צבאי של הארגון.

מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. במועצת שער הנגב הוציאו הודעה לתושבים שלפיה כתוצאה מהשיגורים היו ככל הנראה נפילות בשטח פתוח, איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

עוד מסר דובר צה"ל כי במהלך הלילה תקפו מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

יצוין כי אתמול פרצה שריפה גדולה של קוצים ושטח מיוער פרצה בין פארק אשכול לקיבוץ אורים שבמערב הנגב. עם זאת, אמש במכבי האש סברו שהשריפה לא נגרמה מבלון תבערה, אלא בשל כיווני הרוח באזור. ארבעה צוותי כיבוי השתלטו על הלהבות בסיוע אנשי קרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים. אבל הבוקר כבר הודיעו שלאחר חקירה התברר כי היא כן נגרמה מבלוני התבערה.

ובתוך כך, העיתון הלבנוני אל־אחבאר דיווח אתמול כי הג'יהאד האסלאמי הודיע לישראל שכל עוד היא תתעכב בביצוע ההבנות, יגבר הלחץ בגבול, מה שיוביל לביטול תחרות האירוויזיון. עוד דיווח העיתון כי ישראל והפלגים בעזה מעבירים ביניהם מסרים בעזרת מתווכים בעקבות שיגור הרקטה ביום שני. לדברי העיתון, המתווכים העבירו מסר מישראל לפלגים ולפיו ירושלים אינה מעוניינת בהסלמה בעת הנוכחית, אך לא תאפשר עוד ירי טילים, במיוחד לאזור המרכז.

מקור בוועד המארגן של תהלוכות השיבה מסר: "הסיכויים להסלמה באזור גברו בגלל אי עמידתה של ישראל ביישום ההבנות״. המקור הוסיף שהמתווכים "מנהלים שיחות אינטנסיביות בין שני הצדדים כדי למנוע את הידרדרות המצב, בעוד שהפלגים בעזה מתעקשים על תקופת הזמן שניתנה לישראל כדי ליישם את ההבנות״.

שלשום נפרסו ברחבי הארץ מערכות כיפת ברזל, מחשש שהג'יהאד האסלאמי ישגר רקטות בזמן האירוויזיון וביום העצמאות. בישראל האשימו את מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, בהאא' אבו אל־עטא, בניסיונות להסלים את המצב ולהפר את ההבנות שנועדו לשמר את השקט בגבול.

הניסיון של הג'יהאד האסלאמי, לפי המידע של צה"ל, הוא לשגר עוד רקטות לכיוון ישראל, ולכן ישראל פרסה כיפות ברזל ברחבי הארץ.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *