המגעים בין 'הבית היהודי' ל'עוצמה יהודית' – התפוצצו

מפץ בימין? בינתיים התפוצצו המגעים בין הבית היהודי לעוצמה יהודית של הימין הקיצוני. הרב דב ליאור: "רוצו עצמאית". איתמר בן גביר: "נהיה הפתעת הבחירות"

התפוצצו המגעים בין מפלגת הבית היהודי לבין מפלגת הימין הקיצוני 'עוצמה יהודית'.

איתמר בן גביר, מראשי "עוצמה יהודית", אמר הבוקר: "סמוטריץ והרב רפי פרץ לא רוצים אותנו בחיבור. אני מתפלל שהם יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. עוצמה יהודית מתוך אחריות לקולות רצה קדימה ותהיה הפתעת הבחירות. חייבים עוצמה יהודית בכנסת!".

הרב דב ליאור, מגדולי רבני הציונות הדתית, הורה אמש לראשי עוצמה יהודית כי במידה וניסיונות האחדות אינם מצליחים – עליהם לרוץ בריצה עצמאית וזאת כדי להציל את הקולות של עוצמה יהודית.

אמש נחשף למעשה כי בבית היהודי גוברים קולות המתנגדים לחיבור מפלגות הימין, וגם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ הודיע במהלך היום כי הוא אינו סבור שיש  לצרף את אנשי עוצמה יהודית לחיבור וכי אנשי עוצמה יהודית מתאימים לליכוד של אורן חזן וצחי הנגבי.

בשעת לילה מאוחרת שיגר הרב דבר ליאור מכתב בו הוא כותב כי יש לעשות מאמץ לחבור לסיעות מציבור שומרי התורה והמצוות כדי להגדיל את הכוח של הנציגות בכנסת, אך במידה וניסיונות האחדות לא מצליחים, "עליכם לרוץ לבד כדי להציל את עשרות אלפי הקולות של מצביעי עוצמה יהודית, נאמני ארצנו הקדושה".

גורם בעוצמה יהודית אומר הבוקר כי "מתוך אחריות ורצון שהשמאל לא יעלה ותהיה נציגות של מפלגה ציונית דתית בכנסת הקרובה, ניסינו בכל דרך להגיע לאיחוד וחיבור, ויתרנו על תפקידים והתפשרנו על מקומות והכל כדי להצליח ליצור מפלגה ימנית גדולה מימין לליכוד, אלא שלצערנו כל מאמצינו נתקלו בחומה בצורה של התנשאות ופוליטיקאים חסרי אחריות.

"לצערנו מירב הסיכויים שגם הבית היהודי וגם האיחוד הלאומי לא יעברו בבחירות הקרובות את אחוז החסימה, ודחיית היד שהושטנו מזכירה את הפיצול שהיה בשנת 92 שבזכותו הוקמה ממשלת שמאל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *