המדגרה במאה שערים: התחזית העגומה של חבר ועדת המגיפות

פרופ' רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגפות, הזהיר היום (רביעי) בריאיון לקרן נויבך בכאן רשת ב' כי הרשויות בישראל לא מוכנות להתפרצות מחודשת של המגפה בתוך שבועות.

פרופ' רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגפות, הזהיר היום (רביעי) בריאיון לקרן נויבך בכאן רשת ב' כי הרשויות בישראל לא מוכנות להתפרצות מחודשת של המגפה בתוך שבועות. "אנחנו לא ערוכים לגל התחלואה השני", טען. "הכי חשוב להכין את מערכת הבריאות. להקים תשתית אנושית, תקציבית ולהיות מוכנים לגל הבא. זה עקב אכילס שלנו. צריך לנצל את תקופת הרגיעה כדי להגיע מוכנים".

פרופ' בליצר התייחס לאלפים שהסתופפו בל"ג בעומר בשכונת מאה שערים בירושלים ובהר מירון, והזהיר: "אירוע המוני שבו אנשים נמצאים בצפיפות גדולה לאורך זמן זו הסיטואציה האידיאלית להדבקה המונית. אם במצב רגיל אדם אחד עלול להדביק שני אנשים או שלושה, באירוע כזה אדם יכול להדביק עשרות. האם יכול להיות שמה שקרה בל"ג בעומר הולך לייצר עבורנו מציאות אחרת לגמרי בעוד שבועיים? ייתכן".

אנחנו נמצאים בתקופה שבה יש את השפל הכי גדול של המחלה באוכלוסייה, ממש שליטה ובקרה מופלאה שהגיעו אליה", טען פרופ' בליצר. "הכללים שנקבעים כעת הם חוצים פני עתיד והמטרה היא לשמר אותם. תארי לעצמך שהכללים האלה אמורים להיות תקפים גם בעוד שבועיים-שלושה – גם בסיטואציה שבה התחלואה גדלה אך לא הגיעה לרף משרד הבריאות שבו צריך להחזיר את ההגבלות מחדש. באותה סיטואציה אני לא בטוח שנדבר באותה צורה".

לדברי פרופ' בליצר, "אם נחזור לסיטואציה שבה אנחנו רואים 70-100 חולים ביום, אנשים ידעו שהסיכוי להידבק גבוה יותר ואני בטוח שכל אחד ירצה לנהל את הסיכונים קצת אחרת. חלק גדול מהאוכלוסייה מבין את הסיטואציה ואת הסיכונים, וההכרח שלנו הוא לאפשר להם סביבה בטוחה – בייחוד לילדים שנמצאים בתוך סביבת הלימוד שמגדילה את הסיכויים להידבק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *