המודל הפסימי שיוצג לשרים: סגר ואלפי מתים עד הבחירות

מודל פסימי שיוצג מחר לשרי הממשלה: סיכוי סביר לגל תחלואה גדול בהיקפו בחודשים מרץ-אפריל- וזאת חרף מבצע החיסונים המרשים ובעקבות השתלטות המוטציה הבריטית על התחלואה

מודל פסימי שיוצג מחר לשרי הממשלה: סיכוי סביר לגל תחלואה גדול בהיקפו בחודשים מרץ-אפריל- וזאת חרף מבצע החיסונים המרשים ובעקבות השתלטות המוטציה הבריטית על התחלואה, כך מדווח ירון אברהם.

על פי ההערכות, לאחר חזרת המשק לפעילות, למוטציה הבריטית עדיין תהיה השפעה משמעותית על התחלואה – והיא צפויה 'להחליף' את נגיף הקורונה הקיים ולמעשה 'להשתלט' על כלל התחלואה בתוך חודש וחצי, כך שרוב אם לא כל החולים יידבקו בה.

מוקדם יותר, התייחס נתניהו לכוונה להאריך את הסגר. "מחר נקיים את ישיבת הממשלה בנושא הקורונה. המוטציה משתוללת בעולם ומדינות אחרות מדברות על סגר עד אפריל. זה לא המצב אצלנו, אך יכול להיות שנידרש לתקופה קצרה מוגבלת נוספת. בכל מקרה לא נאריך את הסגר ליותר משבועיים".

נושא נוסף שעלה במסיבת העיתונאים הוא מחאת מנהלי בתי החולים, עליה אמר נתניהו: "אני קשוב לקובלנות של בתי החולים – נדאג להם ונעזור להם. מערכת הבריאות בישראל היא מהטובות בעולם, יש עוד כברת דרך ללכת אבל אנחנו בדרך הזאת".

גורם במערכת הבריאות אמר ל-N12 כי האמירה של ראש הממשלה נתניהו בסוף השבוע האחרון שהקורונה מאחורינו מוקדמת ואופטימית מדי, חסרת אחריות – ולא משקפת את המציאות. ההתפתחות היחידה שיכולה להוביל ליציאה מהירה מהמשבר ולחזרה לחיים רגילים באופן המהיר ביותר היא אם יוכח שלאחר החיסון, לא ניתן יותר להדביק בנגיף הקורונה – ולא להידבק בו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *