המוטציה הבריטית של הקורונה עושה שמות בלונדון – ד"ר דרור מנור

המצב בבריטניה אינו פשוט כלל: רוב הציבור אינו מעוניין להישמע לכל ההגבלות של הרשויות ואינו נשאר בבית. תושבים רבים ממשיכים לארח חברים ובני משפחה בבתיהם. קיים זעם ציבורי גדול כלפי ממשלתו של בוריס ג'ונסון לאור התחלואה המשתוללת ואוזלת ידם של הרשויות בכל הקשור לטיפול במגפה

למרות שבריטניה הייתה המדינה הראשונה בעולם שהחלה במבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה של כלל האוכלוסייה, ולמרות ההגבלות הקשות שהוטלו שם בתחילת חודש ינואר- גורמים בכירים בממשלת בריטניה מזהירים כי מגפת הקורונה יצאה מכלל שליטה, וכי בתי-החולים במדינה נמצאים על סף קריסה. זאת לאחר שצוינה שנה לפרוץ המגפה בממלכה.

בשבוע השני של חודש ינואר אובחנו בבריטניה כשישים אלף נדבקים חדשים בנגיף הקורונה בכל יום, ונספרו יותר מאלף נפטרים בכל יום, כאשר ההתפשטות האינטנסיבית מיוחסת למוטציה הבריטית, אשר נחשבת למדבקת מאוד בהשוואה לנגיף המוכר של הקורונה. בלונדון הוכרז "אירוע חירום" לאחר שבתי-החולים בבירה הוצפו במספר רב של חולים חדשים. בדיקות שנערכו בסוף חודש דצמבר העלו שאחד מכל שלושים תושבים בלונדון נדבק בנגיף הקטלני.

אזורים רבים בבריטניה סובלים מהתפרצות מתגברת של המוטציה הבריטית הקטלנית, ובכללם אנגליה כולה, ועל כן הם נמצאים תחת סגר קשוח של הרשויות. ממשלת בריטניה מעוניינת להקשיח עוד יותר את ההגבלות נגד המגפה הארורה. משטרת לונדון מחזיקה קצר את תושבי הבירה: לאחרונה חולקו מכתבי אזהרה בתיבות דואר רבות בשכונות השונות, ושוטרים רבים נפרסו בתחנות הרכבת וברחובות. השוטרים תשאלו תושבים רבים בקשר למעשיהם. חלקם קיבלו קנס של 200 ליש"ט בשל הפרת ההגבלות.

אלה שסובלים במיוחד הם תושבי אנגליה. כיום הם מורשים לצאת מבתיהם רק פעם אחת ביום, על מנת לקנות מוצרים חיוניים במרכולים ובחנויות הפארם, או על מנת לצאת לפעילות גופנית; הנסיעות והטיסות מותרות רק אם מדובר בנסיעות עבודה או במקרים של מצב חירום; כל החנויות הבלתי חיוניות, המשרדים, המסעדות, בתי-הקפה והפאבים נסגרו; כל בתי-הספר נסגרו. כל המגבלות הקשות הללו יישארו בתוקף לפחות עד אמצע החודש הבא, וייתכן כי הן יוארכו לתקופה נוספת.

המצב בבריטניה אינו פשוט כלל: רוב הציבור אינו מעוניין להישמע לכל ההגבלות של הרשויות ואינו נשאר בבית. תושבים רבים ממשיכים לארח חברים ובני משפחה בבתיהם. קיים זעם ציבורי גדול כלפי ממשלתו של בוריס ג'ונסון לאור התחלואה המשתוללת ואוזלת ידם של הרשויות בכל הקשור לטיפול במגפה. על כן, ג'ונסון מדבר רבות באמצעי התקשורת כדי להעלות את המורל של התושבים הכועסים והמיואשים.

ראש ממשלת בריטניה עושה כל מאמץ כדי להציל את מערכת הבריאות המקומית. בתי-חולים רבים, בעיקר בדרום-מזרח אנגליה, מתחילים לקרוס בעקבות העומס הרב שיוצרת המוטציה הבריטית הקטלנית. מוסדות אלה נאלצו לדחות בינתיים את כל הניתוחים השגרתיים עד שהמצב ישתפר במידה ניכרת. בחלק מבתי-החולים נאלצים המנהלים לגייס בעלי מקצועות שאינם קשורים לרפואה על מנת לסייע לצוותים בטיפולים הרפואיים האינטנסיביים. אחת הבעיות הקשות ביותר היא כישלון מבצע החיסונים בבריטניה, שאינו מתנהל כפי שהיה מצופה ממנו, ולכן ממשלת בריטניה לא תהיה מסוגלת להשלים את מבצע החיסונים של כל תושבי המדינה לפני תקופת הסתיו.

על ג'ונסון ואנשיו לפעול במלוא המרץ כדי להשתלט ביעילות על המוטציה הבריטית שפוגעת קשות באזורים רבים בבריטניה, גם אם יהיה מדובר בנקיטת צעדים מרחיקי לכת והטלת סגרים נוקשים ומעיקים שיפגעו קשות בתושבים מבחינה כלכלית, חברתית ותרבותית. נראה כי אין מנוס מכך, וכי על הרשויות הבריטיות צריכות לצאת בקמפיין רחב היקף שישכנע את הציבור לפעול על פי ההנחיות, דבר שיסייע למדינה למגר את המוטציה הקטלנית הזו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *