"המו"מ תקוע – בגלל חוק החסינות"

כך טוענים גורמים ב'הליכוד' המעורבים במשא ומתן. נתניהו אמנם לא הורה לצוותי המו"מ של הליכוד להכניס לשיחות המו"מ גם את עניין חוק החסינות שהוא רוצה לשנות, אולם הוא מתעסק בנושא הזה באופן אינטנסיבי

"המו"מ תקוע – בגלל חוק החסינות" – כך טוענים גורמים ב'הליכוד' המעורבים במשא ומתן.

לטענת הגורמים, שצוטטו הבוקר ב'ידיעות' נתניהו אמנם לא הורה לצוותי המו"מ של הליכוד להכניס לשיחות המו"מ גם את עניין חוק החסינות שהוא רוצה לשנות, אולם הוא מתעסק בנושא הזה באופן אינטנסיבי – באופן ישיר ובאופן עקיף באמצעות מקורביו ונאמניו בסיעה – ופוגע במו"מ הקואליציוני.

"זה נראה שכל המו"מ הקואליציוני מתעסק בעניין החסינות של נתניהו וזה פוגע בשיחות", אמרו גורמים בליכוד. הנושא עורר גם סערה פוליטית ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ של פעילי ליכוד, שרבים מהם התבטאו בחופשיות נגד יוזמת חקיקת החסינות של נתניהו.

לביקורת החריפה של חבר הכנסת גדעון סער הצטרפה כזכור גם חברת הכנסת החדשה, מיכל שיר, שאמרה: "אני תומכת בראש הממשלה, ובמקביל חושבת שחקיקה פרסונלית היא גם שגויה וגם מיותרת".

בעיתון נכתב כי ייתכן שגם נתניהו עצמו הבין שחוק החסינות מתחיל לגרום לו נזק פוליטי וציבורי, כך ששלשום בבוקר פורסמו שתי הודעות מתואמות של יו"ר צוות המו"מ של הליכוד, השר יריב לוין, ושל דוברו האישי של ראש הממשלה נתניהו. "בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש", הצהיר לוין.

כמה דקות אחריו, חיזק אותו דוברו של נתניהו בהודעה דומה: "אני מאשר מטעמו של ראש הממשלה שנושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים".

אלא שלמרות זאת, עדיין אין פריצת דרך במו"מ הקואליציוני.

שלשום שוחחו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, במטרה לקדם את המו"מ ביניהם, אולם לדברי שני הצדדים לא חלה שום התקדמות.

מקורבי ליברמן אמרו שאין שום ניסיון מצד החרדים לפתור את המשבר סביב חוק הגיוס. "החרדים הגישו תיקונים לחוק הגיוס, אבל במקום להגיש תיקון אחד בשם כל החרדים, כל מפלגה – ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל – הגישה רשימת תיקונים משלה", אמר מקורבו של ליברמן.

"התיקונים שהחרדים הגישו לא נועדו לפתור את המשבר סביב חוק הגיוס, אלא מחסלים את חוק הגיוס לגמרי. אני לא יודע איך מתקדמים ככה".

גורמים בקואליציה טענו אתמול: "אם לא תהיה פריצת דרך משמעותית השבוע, נתניהו יתרחק מהקמת הממשלה החמישית שלו באופן דרמטי. זה חריג וחסר תקדים ששבוע וחצי לסיום המו"מ הקואליציוני ועדיין אין הסכם אפילו עם מפלגה אחת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *