המון יחסי ציבור לפיתוח החדשני של המכון הביולוגי

עד כמה מדינת ישראל קרובה לתרופה לקורונה?

שיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום, יום חמישי, י"ג באייר, 7 במאי, יחד עם שר הביטחון, נפתלי בנט, במכון למחקר ביולוגי בנס ציונה, אשר רשם השבוע הישג מדעי בקנה מידה עולמי, במלחמה נגד נגיף הקורונה.

בביקורו נועד הנשיא עם המדענים שמובילים את העבודה על פיתוח סדרת הנוגדנים והמשיך לביקור במעבדות הפועלות למען המשימה ללא הרף. החוקרים חשפו בפני הנשיא כי הצליחו לפתח סדרה של נוגדנים המנטרלים את הנגיף במנגנונים שונים, אשר מקורם בחולי קורונה. הנוגדנים נבדקו והצליחו לנטרל את נגיף הקורונה האלים.

הנשיא שמע על צפי הפיתוח וההשלכות הכלכליות הרחבות שלו וביקש מהשר בנט שמלווה ומקדם את פיתוח הנוגדנים מתחילת הדרך, ומאנשי המכון לשים לנגד עיניהם את הפריפריה בישראל ובאופן ספציפי את האפשרות להקים מפעל חיסונים בירוחם העמלה בימים אלה על התשתית הרלוונטית לשם כך.

הישג מדעי זה הוא בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה אך לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. להערכת מדעני המכון, פריצת הדרך הטכנולוגית עשויה לקצר את התהליך, שיימשך מספר חודשים והוא אמור לתת מענה גם במקרה שהנגיף עובר מוטציה. בימים הקרובים ירשמו פטנט על הנוגדנים שפותחו ולאחר מכן יפורסם גם מאמר מדעי על ידי חוקרי המכון לביקורת עמיתים.

"כולי תקווה שמציון תצא הבשורה- בשורה שתאפשר לנו לערוב לבריאותו של כל מי שחייו נתונים בסכנה. שנוכל להוציא את סבא וסבתא, ואת כל האוכלוסיות שבסיכון, מהבידוד הקשה. שנוכל לשחרר את המשק," הוסיף הנשיא בדבריו והודה למדעני המכון: "המוסד הזה הוא הגאווה שלנו, תודה לכם! אתם תפארת מדינת ישראל."

שר הביטחון, נפתלי בנט: ״זה יום גדול לישראל. עוד פריצת דרך ישראלית גדולה תוך פחות משבוע שתאפשר לא רק התמודדות עם הזן הנוכחי של נגיף הקורונה אלא גם עם מוטציות אפשריות. הנחיתי את מערכת הביטחון ואת המכון הביולוגי להתקדם במהירות הגבוהה ביותר כדי להגיע לתרופה המונית. לא נחסוך כסף או משאבים, הכל כדי לקצר את הזמן עד לתרופה מסחרית״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *