המחבל היה פעיל דאע"ש ושוחרר על ידי בית המשפט

פרופיל ראשוני לדמותו של רוצח

המחבל הוא מחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, יליד 88', תושב חורה, לשעבר מורה בבי"ס תיכון בחורה, נעצר לחקירה ב- 2 יוני 15', הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה.

כמו כן, הודה כי תכנן לצאת ביולי 15' לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה.  ב-28.6.15 הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו  השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

המועצה המקומית ביישוב חורה הודיעה כי היא מגנה בכל לשון של גינוי את הפיגוע הרצחני שאירע אחר הצהריים בעיר באר שבע וגבה את חייהם של ארבעה אזרחים חפים מפשע וגרם לפציעתם של אחרים .
פגיעה באזרחים תמימים היא מעשה טרור נפשע ונבזי.
אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים .המועצה קוראת לתושבי הנגב , ערבים ויהודים כאחד, לשמור על יחסי שכנות ששררו בין שני הצדדים עד כה."

הרשימה המשותפת גינתה את הפיגוע: "אנו דוחים מכל וכל את הפיגוע בבאר שבע, ומתנגדים בתוקף לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע. אנו מצרים על מעשה הרצח ומשתתפים בצער המשפחות ושולחים איחולי החלמה לפצועים. אל לו למאבק הצודק נגד האפליה והקיפוח בנגב לגלוש למעשים כאלה.הרשימה המשותפת קראה וממשיכה לקרוא למאבק ציבורי ופוליטי לא אלים.אסור לתת לפיגוע של אדם בודד להוביל לגל הסתה ואלימות כלפי ערבים בכלל וכלפי הציבור הערבי הבדואי בנגב בפרט."

ועדת ההיגוי העליונה לערביי הנגב כולל ראשי הרשויות והנהגת הציבור הבדואי מגנה בכל לשון את הרצח הנפשע בבאר שבע. אין שום עילה או הצדקה לרצח ונטילת חיים.

האירוע הקשה הנו מקרה אינדיבידואלי של אדם בודד ואיננו מייצג כלל בציבור הערבי בנגב .

האזרחים הבדואים שומרי חוק , והניסיונות להפוך את כל תושבי הנגב הבדואים לאשמים אינו אלא גזענות גלויה.

למרות האפליה ארוכת השנים של כל ממשלות ישראל נגד הציבור הבדואי,
למרות ההתגרויות הבלתי פוסקות של התקופה האחרונה ובהן הקמת מיליציות יהודיות ימיניות קיצוניות ולמרות ההסתה המתמשכת מזה זמן רב , נגד כלל הציבור הבדואי ,
לא מוותרים על המאבק אזרחי בהתאם לחוק למען זכויות בסיסיות ושוויון אזרחי ולמען נגב טוב לכול תושביו .

אנחנו שולחים את תנחומים למשפחות ההרוגים והחלמה לפצועים ומזהירים מפני נסיונות לעשות הכללות והסתה פרועה נגד כלל האזרחים הבדואים כולל בן גביר והחבורה שלו הרוקדים על דם הקורבנות .

תקופה קשה זו מחייבת לפעול באחריות ואנו מזהירים מפני התלהמות ומגנים את כל מי שמנצל ארוע קשה כדי להסית נגד האוכלוסייה הבדואית או לנצל ארוע קשה למען רווח פוליטי במיוחד ארגוני הימין הקיצוני . זו שעת מבחן לכלל ההנהגה לנהוג באחריות ובישוב דעת ללא התלהמות וללא הכללות וללא הסתה נגד ציבור שלם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *