המחדל הגדול של האוצר

קרן העסקים הקטנים והבינוניים להלוואות בערבות המדינה: כ-41 אלף בקשות הוגשו, נידונו כ-3,000

במסגרת דיון דיווח בפני ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר, הציגו החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו ואנשיו, כי כמעט 41 אלף בקשות הועברו לבנקים השונים בהיקף של כ-28 מיליארד ש"ח, כאשר נידונו בבנקים קרוב ל-3,000 בקשות ואושרו כ-1,900 בקשות בהיקף של כ-900 מיליון שקלים.

האישור הינו במסגרת קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים במחזור של עד 400 מיליון ש"ח, בערבות המדינה, נוכח משבר הקורונה, במסגרתה הועמדו ערבויות מדינה להעמדת הלוואות בסך של 8 מיליארד ש"ח עד כה.

אנשי החשב הציגו בנוסף את מספר הבקשות לפי פילוח לישובים: 63% בקשות מישובים יהודים, 15% מישובים לא יהודים ו-22% מקרב ישובים מעורבים.

אנשי החשב ציינו כי מגמה שיש לשפרה הינה מצב בו ישנו מענה הלוואות לעסקים עם מחזור גבוה יחסית, וכאשר המענה לעסקים הקטנים יותר בתחומי ההסעדה, האופנה והבידור איננו מספיק.

החשב הכללי הדגיש כי השבוע הקרוב צפוי להגביר את קצב מתן ההלוואות, לאחר שהסתיימה תקופת החג, ולכי לעמדתו הפעילות עולה על המסלול, כאשר מאות בקשות יקבלו מענה מידי יום.

יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ עודד פורר ביקר את הדברים: "יש כאן פול גז בניוטרל, לומר שעכשיו הקצב יעלה. כבר לפני חודש אישרנו את הקרן, והתרענו שיבוא פסח וחג שני ועד שהם זזים לא יהיה למי לתת את ההלוואות האלה. חלק משמעותי מהעסקים שביקשו את ההלוואה לא ישרדו עד שזו תגיע, ועל זה צריך לשים דגש".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *