לזה לא ציפתם: המינוי המפתיע של דרעי לשר הדתות

הרב יעקב אביטן לשעבר סגן ראש העיר אשקלון ורב המועצה האזורית יכהן כשר לשירותי דת, כך הודיע יו"ר שס אריה דרעי.

הרב יעקב אביטן לשעבר סגן ראש העיר אשקלון ורב המועצה האזורית יכהן כשר לשירותי דת, כך הודיע יו"ר שס אריה דרעי.

מקרובים לרב אביטן מספרים כי הרב אביטן הוא אחד מתלמיד החכמים של אשקלון, איש פשוט וצנוע. .

רק אתמול פורסם כי אריאל אטיאס ייכנס לנעליים של דרעי וישמש כשר הדתות, אך הפרסום המוקדם טרף את הקלפים – ואטיאס ימישך לשמש כאיש עסקים.

מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, מסרה הערב כי המועצת קיבלה הערב (יום ד׳) את המלצת יו״ר שס, השר אריה דרעי והכריעה כי שר הדתות יהיה הרב יעקב אביטן מאשקלון.

הרב יעקב אביטן (50), נולד בשנת תש״ל באשקלון. בן לרב יצחק אביטן, הרב האזורי בבאר טוביה, ולרבנית מזל אביטן.
הרב אביטן למד בישיבה קטנה ״אוהל משה״ בבני ברק ובישיבה גדולה ״קול יהודה״ בבני ברק.
בגיל 19 הוסמך לרבנות. הוא מכהן כרב מגיל 20, בתחילה כרב מושב בית שקמה הסמוך לאשקלון ולאחר מכן כרב המועצה האזורית חוף אשקלון.

בשנת 2013, שלושה חודשים לפני פטירתו, קרא מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל, לרב אביטן והורה לו לרוץ בראש תנועת שס למועצת עיריית אשקלון.

הרב אביטן נבחר למועצת העיר, מונה לממונה על אגף החינוך בעיריה והמשיך לכהן במקביל כרב המועצה האזורית חוף אשקלון.
בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018, התמודד הרב אביטן בראש סיעת שס למועצת עיריית אשקלון ולאחר הבחירות מונה לסגן ראש עיריית אשקלון.

הרב אביטן, ידוע כאדם סובלן, מאיר פנים, מקרב ליהדות, דוגל בגישה סובלנית, ומקובל על כל הזרמים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילוניים.
הוא בעל כושר לרב עיר, חבר ועדת הלסינקי בבית החולים ׳ברזילי׳ באשקלון, חבר ועדת האתיקה בבית החולים ברזילי ועומד בראש ארגוני צדקה וחסד.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חכם ונבון

    …רק רב אריה דרעי.יודע להפתיע עח מינוי מוצלח כמו זה..לא פוליטקאי עייף..אלא איש ציבור ותלמיד חכם שפעל הרבה בציבור..בודאי ירענן את משרד הדתות..יישר כוח רב אריה.. ושהמקטרגים עליך יתפוצצו..מרן זיע"א לא בחינם אמר עליך.שאין כמוך חכם..שלח את ועקנין הביתה מהר מהר..

    חצקל |
    הגב