המלצות ועדת מירון: הדלקה אחת של באיאן, ושר אחראי

המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון להילולה הקרובה: מינוי שר שיהיה אחראי והדלקה אחת בלבד של חסידות בויאן לצד צמצום כמות המשתתפים למינימום

יושבת ראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, מסרה היום (ב׳), 22 בנובמבר 2021, י"ח בכסלו תשפ"ב, את המלצות הביניים שגיבשו חברי הוועדה בעניין היערכות בטוחה להילולת ל"ג בעומר תשפ"ב.

בהתאם, יוביל המטה לביטחון לאומי (מל"ל) את עבודת המטה ללמידת מסקנות הוועדה, ויביא המלצות בפני ראש הממשלה בהקדם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "אסון נורא כמו שזה שגבה את חייהם של 45 הישראלים שהגיעו להילולה במירון, אסור שיקרה שוב. רשלנות, ניהול כושל, מינויים לא מקצועיים – עולים בחיי אדם.

נלמד לעומק את מסקנות הדו"ח, שנועד להבטיח שהחל מהשנה הנוכחית ההילולה במירון תנוהל באופן שונה בתכלית.

ההילולה במירון היא אירוע מרכזי בעם ישראל עבור הציבור המסורתי והדתי, ואנחנו מחויבים לאפשר ולסייע לאירוע לקרות, אבל בצורה בטוחה.

נלמד את הדו"ח ונפעל לקיום האירוע בצורה בטוחה השנה".

השר לשירותי דת, מתן כהנא אמר: "נלמד לעומק את מסקנות הביניים של ועדת החקירה. אירוע מירון 2022 יהיה שונה לחלוטין מאירועי מירון שהתקיימו עד כה, ויתקיים עפ"י סטנדרטים בטיחותיים אחרים. ממשלת ישראל מחויבת לבטיחות אזרחיה".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "אני מודה לחברי הוועדה על הגשת דו"ח הביניים היום, המאפשר להוציא לדרך את ההתארגנות לקראת הילולת מירון הקרובה. אסור לחזור על שגיאות העבר. חובתנו לאפשר חופש פולחן בטוח לכל אזרחי מדינת ישראל. אנו במשרד לביטחון הפנים ובגופים הכפופים לנו נלמד את מסקנות הביניים ונפיק מהן לקחים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *