הממשלה אישרה: סגר משלישי עד חמישי

הממשלה אישרה הלילה תקנות שעת חירום להגבלה נוספת של היציאה למרחב הציבורי בתקופת חג פסח שני וחגיגות המימונה על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

 

הממשלה אישרה הלילה תקנות שעת חירום להגבלה נוספת של היציאה למרחב הציבורי בתקופת חג פסח שני וחגיגות המימונה על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

הממשלה החליטה גם על הארכת תוקפן של תקנות שעת החירום לעניין הגבלת מספר העובדים במקומות העבודה והרחבת הסכם היציאה לחופשה שחל על המגזר הציבורי.

בתקופה שבין יום שלישי (14 באפריל 2020) בשעה 17:00 ועד יום חמישי (16 באפריל 2020) בשעה 5:00 לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו, במזון תרופות ומוצרים חיוניים וכן לשם קבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו. כמו כן, יציאה ממקום מגורים תתאפשר רק למרחב הציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים.

תושבי העיר ירושלים יקיימו את התקנות בהתאם למגבלות התנועה הקיימות בחלקים מסויימים של העיר.

נוסף על האמור, בתקופה שבין יום רביעי (15 באפריל 2020) בשעה 19:00 ועד ליום חמישי (16 באפריל 2020) בשעה 2:00 לא ניתן יהיה להפעיל מקומות למכירת מזון, למעט מרכולים. המאפיות בתחומי הסופרים והמרכולים יהיו סגורות.

משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים.

ההגבלות הללו לא יחולו על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

פעילות התחבורה הציבורית תופסק בתקופה שבין יום שני (13 באפריל 2020) בשעה 20:00 ועד ליום חמישי (16 באפריל 2020) בשעה 5:00.

תוקפן של תקנות שעת החירום (הגבלת פעילות) יוארכו עד ל-19 באפריל 2020.

תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה)(תיקון):

הממשלה החליטה להאריך את את תוקפן של תקנות שעת חירום אלו עד ל-19 באפריל 2020 בשעה 6:00.

נזכיר כי על פי התקנות, במקום עבודה לא ישהו בו-זמנית יותר מ-10 עובדים או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. על אף האמור, רשאי מעסיק להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% ממצבת העובדים כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח על כך למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה. (מתייחס למקום עבודה לא חיוני)

עוד נקבעו מגבלות בנוגע לנוכחות של עובדי מעטפת, שאינם עוסקים בליבת העבודה של המעסיק, במפעלים בעלי היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה, וכן מגבלות על קבלת קהל והנחייה על עבודה במשמרות ככל האפשר.

לנוכח ההחלטה על הארכת תוקפן של תקנות שעת החירום לעניין הגבלת מספר העובדים במקומות העבודה, הוסכם בין מדינת ישראל ובין ההסתדרות להאריך את הסכם היציאה לחופשה במגזר הציבורי עד ל-18 באפריל 2020.

עם הארכת ההסכם החליטה הממשלה להאריך את תוקפן של תקנות היציאה לחופשה, שמרחיבות את הוראות ההסכם על המגזר הציבורי הרחב, בתנאים ובסייגים שנקבעו בהן, וזאת עד ל-18 באפריל 2020.

משרד הבריאות שב וקורא לציבור להקפיד על ההוראות ולהישאר בבית בתקופת החג. על אף הסימנים המעודדים לכאורה, תחלואת הקורונה עדיין בישראל והיא יכולה לשוב ולפרוץ. אנו מתמודדים עדיין עם התחלואה שנוצרה סביב אירועי חג הפורים וצריכים להבטיח כי לא יווצר גל תחלואה בעקבות ימי החג הקרובים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *