הממשלה החליטה: "אולמות אירועים ייפתחו"

למרות העלייה באחוזי התחלואה, הממשלה אישרה במשאל טלפוני כי החל משבוע הבא ניתן לקיים חתונות ואירועים עד 250 אורחים תוך שמירה על הגבלות מרחק.

למרות העלייה באחוזי התחלואה, הממשלה אישרה במשאל טלפוני כי החל משבוע הבא ניתן לקיים חתונות ואירועים עד 250 אורחים תוך שמירה על הגבלות מרחק.

הוחלט כי החל מיום א' ה- 14.6 יתאפשר לקיים באולמות אירועים חתונות או אירועים לציון טקס דתי, ובכלל זה בת ובר מצווה ואירוע לציון הולדת בת או בן. מספר המשתתפים באירועים אלו באולמות האירועים לא יעלה על יחס של אדם לכל 2 מטרים רבועים ולא יותר מ- 250 אנשים, למעט עובדי האולם.

בנוסף לכך, נקבע כי על מפעיל האולם לדרוש מיוזם האירוע להעמיד לרשותו רשימה טלפונית של הנוכחים באירוע, ולשמור רשימה זו למשך 20 ימים ממועד האירוע. בהתאם לקביעת רופא מחוזי או ראש השירות לבריאות הציבור כי אחד העובדים או המשתתפים ששהו באירוע נדבק בנגיף הקורונה, יהיו רשאים גורמים אלה לדרוש את רשימת המשתתפים לשם ביצוע חקירה אפדימיולוגית וקטיעת שרשרת ההדבקה.

אירועים אחרים שאינם בגדר חתונה או אירוע לציון טקס דתי, יתקיימו בכללים שכבר נקבעו בעבר, לפיהם האירוע יתקיים בשטח פתוח במקום המקיים אירועים לציבור, ומספר המשתתפים לא יעלה על המותר בהתאם לאיסור התקהלות – 50 אנשים נכון להיום.

הפרת החובה של מפעיל אולם בקיום כללי ההפעלה תהווה עבירה פלילית.

במסגרת תיקון זה הוחלט עוד להאריך את תוקפן של התקנות לשעת חירום עד ליום א' 21.6.2020, שלושה חודשים מיום התקנתן במקור. במקביל לתיקון הנדון, הוכנה טיוטת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת החירום ב- 45 ימים נוספים.

משרד הבריאות שב ומזכיר לציבור כי על כולנו להקפיד על שלושה כללים בסיסיים: עטיית מסיכה, ריחוק פיזי ושמירה על היגיינה. במאמץ משותף ובאחריות אישית וציבורית נוכל להתמודד עם העלייה במספר החולים ולמנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *