המנדט השמיני בדרך? ליצמן: ממתינים לתוצאות הסופיות

לחץ במפלגת יהדות התורה לאור ההתפתחויות האחרונות בעניין חלוקת המנדטים, זאת לאחר הדיווחים על כך שהקלפיות בהן היא טענה כי חלו טעויות – תוקנו ע"י ועדת הבחירות

לחץ במפלגת יהדות התורה בשעה האחרונה לאור ההתפתחויות האחרונות בעניין חלוקת המנדטים, זאת לאחר הדיווחים על כך שהקלפיות בהן היא טענה כי חלו טעויות תוקנו ע"י ועדת הבחירות.

לפני מספר דקות יצאו פעילי המפלגה בהודעה משמחת לתומכי יהדות התורה בטענה שלאחר שנבדקו הקלפיות הבעייתיות עליהן הצביעה המפלגה, חזרו מאות קולות ליהדות התורה, שניתנו בטעות למפלגת העבודה.

בעקבות כך הודיעו בכירי המפלגה כי הם צפויים לשוב חזרה לשמונה מנדטים על חשבונה של מפלגת הליכוד, שתרד מ-36 ל-35 מנדטים, בעקבות בדיקה שנערכה מוקדם יותר הבוקר.

אך ככל הנראה שמחתם מוקדמת מידי, שכן בועדת הבחירות החליטו לסייג את הפרסומים השונים על כך שהנושא כבר הוכרע והודיעה כי היא עדיין בודקת את זה. ועדת הבחירות הוציאה הסתייגות בעקבות פרסומים ברשת והודיעה: "ועדת הבחירות המרכזית איננה מוסרת עדכוני ביניים בדבר תוצאות הבחירות  למי מבין רשימות המועמדים. כמו כן מדגישה הועדה כי החישובים לחלוקת המנדטים יתבצעו אך ורק בתום הליך  הבקרה והבדיקות שמבצעת הוועדה", נמסר מועדת הבחירות.

גם יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן היה זהיר בדבריו בהתייעצות אצל הנשיא. ליצמן ציין בסיום דבריו כי "מדיווחים שונים בועדת הבחירות יהדות התורה תזכה ב-8 מנדטים אך הספירה ממשיכה ונמתין לתוצאות הסופיות".

ובתוך כך, לפני זמן קצר הגיעו ארבעת נציגי יהדות התורה חברי הכנסת ליצמן, גפני, פרוש ומקלב לבית הנשיא, להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה.

בראשית דבריו, אמר ליצמן כי "בשם כל הסיעה וסג”ש הבריאות אני מברך את רעייתך נחמה, בהחלמה מהירה ורפואה שלמה. פסח זה גם זמן של רפואה, הרבה בריאות במהרה".

ליצמן דיבר על הקשר עם נתניהו ואמר: "אנו ממליצים על בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה הבא. עבדנו עמו בקדנציה האחרונה בשיתוף פעולה וזכינו להישגים רבים למען כלל אזרחי ישראל ולציבור החרדי. הוא האיש הנכון לנהל את מדינת ישראל".

ח"כ אורי מקלב: "אנחנו באותה המתכונת, יש לנו עשרים אחוז גידול והמסורת שלנו הוא המשך הצביון של המדינה, יש הרבה הזדהות למה שאנחנו מייצגים ויחד עם ראש הממשלה נתניהו נוכל לשמור זאת". סגן השר פרוש אצל נשיא המדינה ריבלין: "'יהדות התורה' מלווה אותנו מהכנסת השניה, ואנו ממשיכים באותה הדרך. ישנם הרבה דעות בציבוריות הישראלית ויהיה נכון שהמפלגות השונות לא ידרשו דברים קיצונים בהסכמים הקואליציונים. יש משילות במדינת ישראל ומפלגה שקיבלה 5 מנדטים אינה יכולה לדרוש מה שמפלגה שקיבלה 35 מנדטים או 8 מנדטים יכולה לדרוש".

ריבלין הגיב: "אתם פועלים לכלל הציבור והציבור מוקיר לכם טובה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *