המרכז הסורי לזכויות אדם: לפחות 14 איראניים נהרגו בתקיפת ישראל

על פי הדיווחים לפחות 15 טילים שוגרו בידי מטוסי F35 שהגיעו מאזור עיראק. בחודש האחרון יוחסו יותר מ-5 תקיפות ליליות מסתוריות בסוריה לישראל.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם טוען כי בתקיפה המיוחסת לישראל אמש באזור דיר א-זור וחלב שבסוריה נהרגו לפחות 14 איראנים ועיראקים מהמליציות השיעיות. על פי הדיווחים לפחות 15 טילים שוגרו בידי מטוסי F35 שהגיעו מאזור עיראק. בחודש האחרון יוחסו יותר מ-5 תקיפות ליליות מסתוריות בסוריה לישראל.

בישראל לא מאשרים או מכחישים את הדיווחים על מעורבותה בתקיפה הלילה – כמו גם בקודמותיה ושומרים על עמימות.

הלחץ על האיראנים בסוריה נובע לאחר שאחרי הפסקה קטנה בעקבות מגפת הקורונה שגבתה על פי ההערכות את חייהם של לפחות 12 אלף איראנים, ברפובליקה האסלאמית חזרו לאחרונה להילוך גבוה וחידשו את העברת הנשק הבליסטי המדויק לסוריה וללבנון, לצד האצת בניית בסיסים לוגיסטיים ושיפור יכולות ההגנה האווירית שבידי ארגון הטרור חיזבאללה.

כזכור, שר הביטחון נפתלי בנט אמר בשבוע שעבר לקול ברמה כי ישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה. הוא גם איים כי בישראל לא יאפשרו לאיראנים פיתוח של נשק גרעיני "שיאיים על המדינה היהודית, בכל מחיר"

על פי סאנא, "לקראת השעה 23:00 הופיעו על מסכי התקשורת של ההגנה האווירית שלנו מטוסים עוינים שהגיעו מצפון-מזרח, המטוסים העוינים פתחו בתקיפה עם הטילים שלהם, לעבר כמה מחסנים צבאיים באזור אל-ספירה, ותקשורת ההגנה האווירית שלנו הגיבה למספר רקטות של האויב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *