המשטרה מפרגנת: "החסידים מוכיחים שהם מיישמים את הוראות הבטיחות"

בשבועות האחרונים נפגשו עשרות נציגי הקהילות והחצרות השונות עם נציגי משטרת ישראל לחשיבה משותפת על המתווה הנכון בו תתאפשר תפילה ואירועים שונים בביטחה הן מנגיף הקורונה והן בנושאי בטיחות שונים בעיקר בנושאי הטריבונות ועוד

מגיפת הקורונה ואירועי בטיחות קטלניים חידדה את הצורך של הקהילות וחצרות חסידיות להקפיד הקפדה יתרה על שמירת חיי אדם באירועים השונים. בשבועות האחרונים נפגשו עשרות נציגי הקהילות והחצרות השונות עם נציגי משטרת ישראל לחשיבה משותפת על המתווה הנכון בו תתאפשר תפילה ואירועים שונים בביטחה הן מנגיף הקורונה והן בנושאי בטיחות שונים בעיקר בנושאי הטריבונות ועוד.

השנה כאשר האתגרים הינם גדולים מהעבר הינחה מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן לערוך מפגשים עם כלל הנציגים של הקהילות המעטירות שאליהם יגיעו עשרות מאות ואף אלפים לירושלים על מנת לחגוג את החגים 'איש תחת מחנהו ואיש תחת דגלו'. מורכבות בתי הכנסת והמקומות בהם יערכו אירועים שונים הביאו את המשטרה לפנות לכלל הגורמים על מנת להגיע למודל משותף ובטוח בהם כלל הבאים בשאר החצרות והקהילות יעברו את החגים בביטחה. בניגוד למיידע שאינו מחמיא כלפי הציבור כפי שמשתקף ע"י גורמים שונים, בפעילות עם השוטרים בראשותו של מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ שימי מרציאנו ומפקד המש"ח רפ"ק שי פוזמנטיר שוב הוכח לכלל הנוגעים בציבור כי האחריות לבטיחותם של המגיעים לקהילות וחצרות החסידים עומדת במקום הראשון בהכנות לקראת החגים. בשבועות האחרונים נערכו עשרות רבות של מפגשים עם כלל החצרות והקהילות והמסקנות בפגישות הללו מיושמות בשטח.

במנהלת שרות חרדים מציינים כי האחריות המשותפת של כלל הגורמים מהווה רוח חדשה ומוכיחה לכלל הציבור כי בחשיבה משותפת ניתן לקדם את הבטיחות ללא מתחים מיותרים.

בימים הקרובים ימשכו המפגשים על מנת לאפשר קיומם של שוקי ארבעת המינים באופן הבטוח ביותר.

היערכות משטרת ישראל וגורמים תוך קהילתיים היא חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות של משטרת ישראל ובעיקר של המש"ח מרכז שרות חרדים. היחידה אמונה על פעילות ביחד עם הציבור הרחב בשכונות החרדיות בירושלים וכחלק מתיפקודה היא מקיימת שיח שוטף ויומיומי על ידי השוטרים הקהילתיים הסובבים בשכונות השונות.

מטרת היחידה במיוחד בין השאר לשמוע את מצוקותיהם של התושבים השונים בשכונות מאה שערים, גאולה, מקור ברוך, זיכרון משה, רוממה, רמות, רמות שלמה, עזרת תורה, הבוכרים, סנהדריה ורמת אשכול.

כחלק מפעילותם של השוטרים הקהילתיים הם מונחים ליצור קשר ישיר עם התושבים בשכונות החרדיות ובימים האחרונים רבים מהתושבים פוגשים את השוטרים שיוצאים למקומות ציבוריים יושבים ברשות הרבים עם שולחן וכסאות ומזמינים את כלל הציבור להגיע ולשוחח על מצוקותיהם. מניסיון בימים האחרונים עולה כי מאות מתושבי השכונות השונות מגיעים אל השוטרים, משוחחים איתם, מצביעים על בעיות הכואבות להם בתחומי אכיפה ובתחומים שונים של איכול חיים. השוטרים ביחד איתם ועם גורמים עירוניים עושים ככל הניתן לפתור את מצוקות התושבים במהירות ולשביעות רצונם.

רבים מהתושבים התלוננו על ליכלוך רב בו ארונות סעף וקירות מכוסים בכתובות שונות המכערות את נוף החיים שלהם. מיד לאחר קבלת התלונות השוטרים הקהילתיים של המש"ח ביחד עם גורמים עירוניים פעלו ופועלים על מנת לנקות את הכתובות ובכך ליצור סביבת חיים נעימה יותר. באחת השיחות הסתבר לשוטרים כי ישנם אנשים המציבים ברשות הרבים ארונות עם ספרי קודש המיועדים לגניזה אולם הם משאירים אותם ברחובה של עיר ולאחר זמן הספרים הקדושים מתגוללים על הריצפה. השוטרים וגורמים עירוניים פינו את הספרים לגניזה תוך שמירה על קדושתם.

במשטרת ישראל קוראים לכלל הציבור בשכונות העיר ירושלים לפגוש בכל עת את השוטרים הקהילתיים וביחד להגיע לפתרונות יצירתיים לרווחת כלל הציבור.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מה הקשר?

    מה הקשר בין כתובות וגניזה למשטרה?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב