המשלחת הישראלית למיאמי: "מתחילים להבין איפה נמצאים הלכודים"

 שבוע לאחר האסון במיאמי צוותי ההצלה איתרו כבר 12 גופות, 150 נעדרים. סגן מפקד המשלחת הישראלית ששוגרה לאזור, אל"ם אלעד אדרי, תיאר היום (רביעי) על עבודת המחלצים באיזור האסון. והביע תקווה כי בימים הקרובים יצליחו לחלץ עוד ניצולים

שבוע לאחר האסון במיאמי: בשעות האחרונות הוגברו מאמצי החילוץ והצוותים איתרו 4 גופות נוספות ומספר ההרוגים הרשמי עלה ל-16. 150 נעדרים. סגן מפקד המשלחת הישראלית ששוגרה לאזור, אל"ם אלעד אדרי, תיאר היום (רביעי) את עבודת המחלצים באיזור האסון. "אנחנו עובדים במשמרות מסביב לשעון יחד עם המקומיים", אמר אדרי והוסיף: "חיבור מאוד טוב בין הארגונים שלהם וכל אחד לוקח חלק אחר באירוע. אנו מביאים שיטות שלנו ומתבססים על מה שעשינו במקסיקו ובנפאל".

"הקריסה מאוד מורכבת וחריגה. כל חלקי הבניין קרסו מהמרכז לצדדים ואז הבניין קרס לתוך עצמו –  כמו פנקייק, שכבה על שכבה, ערימת הרס מהודקת וקומות שנדחסו זו על זו. הוצאנו משלחת של 10 מומחים מפקע"ר (פיקוד העורף), כולם בוגרי משלחות לנפאל ומקומות נוספים. מיד עם הנחיתה – יצאנו קודם כל לאתר".

הבניין שנבנה בתחילת שנות ה-80  נמצא על קו החוף ובכל קומה היו 12 דירות. "הקריסה אירעה בשעת לילה ולכן היו הרבה אנשים בבניין", אמר סגן מפקד המשלחת. "זה אכזרי ממש, הוא קבר תחתיו 159 בני אדם. ארה"ב היא מעצמת חילוץ, יש להם הרבה יכולות, הרבה יחידות חילוץ מאוד מקצועיות ויש פה ארגון מאוד יעיל. יש חיבור מאוד טוב בין הארגונים שלהם וכל אחד לוקח חלק אחר באירוע".

סיוע משלחת צה״ל במיאמי (צילום: דובר צה"ל)
משלחת צה"ל באתר הקריסה במיאמי | צילום: דובר צה"ל

אל"ם אדרי סיפר על הסבל של המשפחות. "המשפחות עוברות גיהנום באתר הזה. הם אפשרו להם לצפות במאמצי החילוץ – זו חוויה קשה אבל חשובה להם. אנחנו מייעצים להם מהמידע הרב שהתקבל והצטבר אצלנו בשנות ניסיון רבות בהרבה מקומות בעולם".

קבוצה של 7 קציני פקע"ר נוספים הצטרפו אמש לעבודות החילוץ. "אנו עובדים במשמרות מסביב לשעות יחד עם המקומיים", ציאר סגן מפקד המשלחת והוסיף: "בוצע מודיעין אוכלוסייה: מיפוי של כל תושבי הבניין ומי שהיה בו ברגע הקריסה – זה מבוסס על הרבה מקורות כדי לאתר היכן נמצא כל לכוד ולכוד. לפי ההבנה היכן נמצאים הלכודים – מתחילים לחפור".

"אנחנו מביאים שיטות שלנו ומתבססים על מה שעשינו במקסיקו ובנפאל -זה מרוץ להצלת חיים", תיאר אל"ם אדרי. "אותו מיפוי אוכלוסייה – מראה לנו מי גר איפה, איך נראית הדירה והרגלי האנשים כדי ללמוד מי היה איפה ברגע הקריסה. עד כדי פרטים אישיים כמו מי אוהב להירדם בסלון, כדי לדעת איפה לחלץ קודם. מה לבש, איזה תכשיטים, איזה שעון או אם יש קעקועים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *