המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שופך מים קרים על פעולת המוסד

"לצערי, מה שהגיע כרגע זה לא בדיוק מה שחסר לנו"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו,שופך מים קרים על פעולת המוסד מליל אמש בה הצליחו להביא ערכות בדיקה בפעולה מתוחכמת ונועזת. הפרופ' התבא הבוקר בנושא באולפן ynet ואמר: "לצערי, מה שהגיע כרגע זה לא בדיוק מה שחסר לנו. זאת אומרת, יש כל מיני מרכיבים בתוך הבדיקה וזה לא מה שחסר לנו כרגע. הבעיה היא שחסרים לנו מטושים".

הפרופ' נשאל כמה זמן לדעתו צפויה הקורונה להישאר בישראל והשיב: "יכול להיות שמזג האוויר יעשה איזושהי השפעה שאנחנו לא יודעים, או שנראה בצורה יוצאת דופן איזושהי ירידה או שתהיה איזו תרופה מדהימה שיכולה לטפל בחולים. יכולים להיות כל מיני דברים שישנו את זה, אבל כרגע אם אנחנו מסתכלים על ההתנהגות הרגילה, אנחנו צריכים להיות ריאליים, להסתכל על הדברים ולהגיד אוקיי זה הולך להיות תקופה של כמה שבועות עד חודשים".

בכירים במוסד בתגובה לדבריו של הפרופ': "המוסד הביא את מה שביקשו ממנו. המוסד ידייק את הצורך מול משר הבריאות. הציר החשאי קיים וימשיכו דרכו להביא מה שצריך".

משה בר סימן טוב מנכ״ל משרד הבריאות הגיב לדברים:

״אני רוצה להודות לגופי הביטחון של מדינת ישראל: השב״כ, המוסד ופיקוד העורף שמסייעים לנו באירוע הקורונה.

הבוקר קיבלנו ערכות חשובות ותקינות לשימוש הנדרשות לנו לבדיקות קורונה. תודה מיוחדת למוסד ולעומד בראשו, יוסי כהן שמסייעים לנו בעניין זה.

אנחנו ממשיכים את הקשר עם המוסד כדי להשיג ציוד הכרחי נוסף. אנחנו במלחמה, ובמלחמה משלבים כוחות עם כולם כדי לנצח.

מדינת ישראל משתמשת בכל האמצעים שלה, בכל הכוחות שלה ובכל המוחות שיש לנו כדי לשתף פעולה ולהתמודד עם האתגר העצום שאנחנו ניצבים בפניו.

אני בטוח שההתגייסות הכוללת של כולנו תאפשר למדינת ישראל להתמודד עם אתגר הקרונה.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *