לראשונה -תו ירוק למשתלות

המשרד להגנת הסביבה ומכון התקנים יעניקו לראשונה תו ירוק למשתלות, אשר יידרשו לעמוד בשורה של קריטריונים. במשרד להגנת הסביבה ובמכון התקנים מציינים, כי התו יאפשר לציבור לרכוש ממשתלות בטוחות ונקיות ממחלות ומזיקים, לצד הפחתת החשיפה לחומרי הדברה.

באמצעות התו, המשתלות ייהנו מהביקוש הגובר למוצרים ירוקים בקרב הציבור, והמשרד להגנת הסביבה יפעל לקדם עדיפות ברכש ממשלתי למשתלות בעלות תו ירוק.

בשנים האחרונות ישראל מותקפת על-ידי מיני צמחים ומזיקים פולשים הפוגעים באדם ובסביבה ומאיימים לשנות את המערך האקולוגי, ועלולים להביא להכחדת מינים מקומיים.

למשתלות תפקיד מרכזי בעיצוב המרחב ומגוון הצמחייה והנוף בישראל, ובהתמודדות עם מזיקים שפוגעים באדם ובסביבה. מזיקים מופצים באמצעות צמחים נגועים, בגלל חוסר מודעות או בהיעדר טיפול נאות והדברה ראויה, ומאיימים על המגוון הביולוגי המקומי. עם הפולשים העיקריים המופצים באמצעות המשתלות נמנים יתוש הטיגריס האסיאתי העלול להפיץ מחלות כקדחת מערב הנילוס ונמלת האש הקטנה הידועה בעקיצותיה.

התו הירוק יוענק למשתלות שיאמצו את העקרונות הבאים: הימנעות מסחר במינים פולשים, טיפוח והפצה של זנים מקומיים, ביעור שיטתי ויסודי של מוקדי מזיקים, שימוש בתכשירי הדברה מאושרים, ייבוש ומניעה של מים עומדים, מחזור והתייעלות בצריכת מים וחשמל ועידוד סחר בצמחייה חסכונית במים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *