המתווה לפורים שצפוי להציע הפרויקטור בישיבת קבינט הקורונה

קפסולות של עד 10 מתפללים, הפרדת קפסולות במחיצות קשיחות, (מקסימום של 100 איש, כולל שבת הקרובה) וכן סגירת קבר הרשב"י .

המתווה לפורים שצפוי להציע הפרויקטור בישיבת קבינט הקורונה: איסור מסיבות, תהלוכות עדליאדע, משאיות שמחה ואירועים רבי משתתפים. סעודות חג יתאפשרו, אבל במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד. כך דיווחה קרן מרציאנו.

עוד דיווחה מרציאנו כי המתווה המסתמן לבתי התפילה: קפסולות של עד 10 מתפללים, הפרדת קפסולות במחיצות קשיחות, (מקסימום של 100 איש, כולל שבת הקרובה) וכן סגירת קבר הרשב"י .

כאמור, גם התקהלויות משפחתיות גדולות ייאסרו, שכן סעודות החג יוותרו רק במסגרת משפחות גרעיניות או במסגרת ההתקהלות המותרת בתקנות – כלומר עד חמישה בני אדם בחלל סגור. במשרד הבריאות ציינו כי המתווה קיבל את הסכמת ראשי הסיעות החרדיות.

נתניהו: אנחנו חייבים לפתוח בהדרגה ובזהירות, וזה מה שאנחנו רוצים לעשות בשני שלבים: בשלב הראשון בשבוע הבא, כמובן נפתח את חנויות הרחוב ובתי הכנסת אבל גם בתו ירוק את הקניונים, השווקים, חדרי הכושר, אירועי התרבות, הספורט, מוזיאונים, מלונות ועוד. בשלב השני, כשבועיים לאחר מכן, נבצע פתיחה נוספת. אנחנו יכולים לעשות זאת כי יש לנו חיסונים. חיסונים לכל אזרח בניגוד לכל המדינות. בניגוד לבריטניה, צ'כיה, צרפת ולכל האחרות. אנחנו יכולים לפתוח בצורה אחראית", הוסיף נתניהו.

דרעי מחה על כך שמתווה משרד הבריאות לחתונות כולל עד 20 איש בלבד. "המתווה של 20 איש לא רציני, כי רק המשפחה הקרובה זה יותר מזה. חייבים להגדיל את האפשרות להתחתן, צריך לבנות מתווה אחר לחתונות. פותחים אצטדיונים, משחקים, הופעות – וחתונות לא? למה לקניון אפשר להכנס ולחתונה לא? ותזכרו חברים מה שאי אפשר להסביר בהיגיון – אי אפשר לאכוף, וחייבים לדבר בהיגיון".

בנוגע לפורים, קרא דרעי לאסור את כל ההתקהלויות בחג. "חייבים לא לחזור על מה שהיה בפורים שעבר, למרות שאיש לא היה אשם או עבר עבירה, אבל לא היינו מודעים – ואנחנו מודעים מה התוצאה. אנחנו חייבים לאסור בפורים את כל ההתקהלויות, אבל צריך לבדוק איך". עם זאת, ביקש לאפשר לציבור להגיע לבתי הכנסת בשבת הקרובה לפרשת "זכור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *