"הנני העני ממעש": צפו בנאום הבכורה של יעקב טסלר

יעקב טסלר, הנציג החדש של ויז'ניץ התייחס בנאום בכורה לאחר אישור מועמדותו במרכז אגודת ישראל לאחדות ואמר: "נציגי אגודת ישראל מקדשים שם שמיים בבחינת ראו מה בין בני לבין חמי. נרגש לייצג את חסידות ויז'ניץ בכנסת".

יממה לאחר גיבוש ההסכם בין בעלזא לויז'ניץ הולך ומתברר כי גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יקריב מעצמו למען השלום ויתפטר במסגרת החוק הנורבגי לטובת נציג ויז'ניץ יעקב טסלר,

יעקב טסלר התייחס בנאום בכורה לאחר אישור מועמדותו במרכז אגודת ישראל לאחדות ואמר: "נציגי אגודת ישראל מקדשים שם שמיים בבחינת ראו מה בין בני לבין חמי. נרגש לייצג את חסידות ויז'ניץ בכנסת".

"הנני העני ממעש, נרגש ונפחד", אמר טסלר בפתח נאומו, "נוכח השליחות החשובה שהוטלה עלי במעמד זה, כשזכיתי להימנות כנציג אגודת ישראל".

"כל מי שמדבר על משבר באגודה מוזמן לנתניה ולראות את תנועת אגודת ישראל חיה קיימת וממשיגה להוביל את סדר היום הציבורי"

"ביום הזה", המשיך טסלר, "עומדים לנגד עיניי דבריו הקדושים של מורי ורבי מרן אדמו"ר מויז’ניץ שליט"א, שאומר תמיד: 'אגודת ישראל איז נישט קיין פארטיי, אגודת ישראל איז א הייליגע מפעל וואס האבן אויפגעשטעלט גדולי ישראל כדי צו קענען האלטן דאס יידישקייט' (אגודת ישראל איננה מפלגה. אגודת ישראל היא מפעל קדוש שהקימו גדולי ישראל, כדי להחזיק את היהדות).

"ואכן, כאשר ידוע לכולם, נציגי אגודת ישראל בכנסת ובממשלה הם המוערכים והטובים ביותר – ולא רק לציבור שולחיהם; הם זוכים לקדש שם שמים יום יום בעשייתם ובהליכותיהם, בבחינת 'ראו מה בין בני לבין חמי', ו'צאו וראו מה הבריות אומרות עליהם, אשרי מי שגידלם, אשרי מי שלימדם תורה'", השתפך הנציג הוויז'ניצאי במחמאות על חבריו העתידיים לכנסת.

"אשר על כן, אני מרגיש את גודל הזכות בעיניי לשמש נציג חסידות ויז'ניץ, הסיעה המאוחדת באגודת ישראל, וזו גם חובה נעימה ומחייבת, להיות חלק מנבחרת מכובדת, אנשי מעשה מופלאים, שרשרת זהב של עשייה קדושה בגאון ובתפארת למען קדשי ישראל והיהדות החרדית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *