הנסיעה ברכב אוטונומי מתקדמת בצעדי ענק

"נחשפנו לטכנולוגיה פורצת דרך עם מוטיבציה ויכולות גבוהות"

לקראת הסדרת הנסיעה ברכב אוטונומי ובטרם מגיש את הצעת החוק לדיון בכנסת הגיע סגן שר התחבורה אורי מקלב לביקור בחברת הזנק המפתחת כלים וטכנולוגיות שונות לרכב אוטונומי בכדי לראות מקרוב את הצרכים הקיים בשוק הרכב האוטונומי, סגן שר התחבורה הצטרף לנסיעה ברכב האוטונומי.

סגן השר מקלב הגיע הבוקר למתחם הניסויים של חברת אינוויז המפתחת אמצעי ראיה וטכנולוגיות לכלי רכב אוטונומיים, מנכ"ל החברה מר עומר כילף סקר בפני סגן שר התחבורה אורי מקלב את פעילות החברה המונה מאות עובדים ומפתחת טכנולגיות חדישות בתחום הרכב האוטונומי, סגן השר מקלב ויו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בעבר התפעם לראות עובדים רבים בני הציבור החרדי בחברה המשולבים בתפקידים בכירים בחברה.

בשנים האחרונות מתקדם בכל העולם פיתוחו של רכב עצמאי ללא נהג. מערכת זו מבצעת את פעולות הנהיגה של הרכב על סמך נתונים הנאספים על ידי חיישנים ואמצעים נוספים, ומעובדים בטכנולוגיה של בינה מלאכותית, בחודש האחרון התקבלה החלטה במשרד התחבורה להסדיר את פעולת מספר חברות, ישראליות וזרות, שעורכות נסויים של נסיעות של רכב עצמאי. הצעת החוק אותה יביא סגן השר מקלב בקרוב לכנסת נועדה להסדיר את שלב המעבר מניסויים ברכבים עצמאיים עם נהג בטיחות לנסיעות נסיוניות ברכבים עצמאיים ללא נהג, כולל הסעת נוסעים בשכר או שלא בשכר, באמצעות מגוון פתרונות טכנולוגיים להפעלת כלי רכב עצמאיים.

סגן שר התחבורה מקלב והנהלת החברה סיירו במעבדות שבבי המחשב הייחודים הנמצאים במשרד החברה, שם סקרו בפני הרב מקלב באופן מעשי את הכלים הייחודיים המשתלבים בחלקם כבר היום בתעשיית הרכב בעולם. הרב מקלב חתם את ביקורו במתחם הניסויים של החברה שם בחן את הטכנולוגיות שכבר מותקנות על גבי כלי רכב ויצא יחד עם מנכ"ל החברה לנסיעה ראשונה ברכב האוטונומי תוך שמנכ"ל החברה סוקר את הפעולות אותם מבצע המחשב באופן אוטונומי לחלוטין.

סגן שר התחבורה אורי מקלב סיכם את הביקור ואמר: נחשפנו לטכנולוגיה פורצת דרך עם מוטיבציה ויכולות גבוהות, מדובר פה בהצלת חיים ומעמיד את ארץ ישראל במקום גבוהה בתחום שיש לזה חשיבות גדולה, זה יביא מהפך והקלה בתחום התחבורה עם התרבות כלי הרכב בארץ, יש כאן גם טכנולוגיה וגם תחבורה, זה לא תאוריה אלא מעשי, חברות מיישמים את הטכנולוגיות האלה בכלי הרכב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *